Jāstiprina starptautiskās lidostas ”Rīga” kā galvenā tirgus līdera pozīcijas Baltijā, šodien tikšanas laikā ar uzņēmuma valdes priekšsēdētāju Ilonu Līci sacīja satiksmes ministrs Uldis Augulis (ZZS).
Satiksmes ministrijā (SM) aģentūrai BNS pavēstīja, ka Līce tikšanas laikā informēja ministru par lidostas paveikto un veicamajiem uzdevumiem 2017.gadā.
”Esošie izaugsmes rādītāji apliecina, ka uzņēmums mērķtiecīgi īsteno savu biznesa stratēģiju, kā arī tie nesuši būtiskus rezultātus. Jāatzīmē, ka to veicinājušas investīcijas uzņēmuma attīstībā, ir nozīmīgi modernizēta lidlauka infrastruktūra, paplašināts pasažieru terminālis, paaugstināta lidostas konkurētspēja, kā arī radīta labvēlīga biznesa vide aviokompānijām, tai skaitā stratēģiski nozīmīgo tālo maršrutu lidojumu attīstībai. Taču pie paveiktā nevar apstāties un jāturpina aktīvs darbs, lai Rīgas lidosta iezīmētu sevi kā nozīmīgāko tranzīta punktu aviācijas pārvadājumos, jo konkurence nozarē ir arvien pieaugoša,” klāstīja Augulis.
Līce informēja, ka lidosta nodrošina 45% no pasažieru pārvadājumiem Baltijas valstīs, 43% no lidojumu skaita, kā arī 44% no gaisa kravu pārvadājumiem. 2016.gadā ir sasniegts pasažieru skaita rekordus, apkalpojot gandrīz pusi no kopējā Baltijas lidostu pasažieru skaita. Plānots, ka arī šogad lidosta paredz pasažieru skaita pieaugumu.
Vienlaikus turpinās lidostas infrastruktūras attīstība un tās lielākais 2016.gada projekts bija jaunais Ziemeļu terminālis, taču tika īstenoti arī vēl citi infrastruktūras projekti, tostarp rekonstruēts lidlauka manevrēšanas ceļš, uzlabots lidostas perimetra nožogojums, paaugstinot tā drošības līmeni, uzlabots un atjaunots ceļu tīkls kravu noliktavu teritorijā, u.c. pasākumi.
Līce norādīja, ka atbilstoši lidostas darbības stratēģijai, šogad un turpmākajos gados tiek plānotas būtiskas investīcijas infrastruktūrā, tai skaitā paredzēts pilnveidot kravu apkalpošanas infrastruktūru, lai sasniegtu vienu no lidostas stratēģiskajiem mērķiem – palielināt gaisa kravu apmēru.
Pēc SM paustā, izmantojot Eiropas Savienības fondu līdzekļus, iecerēts izbūvēt otro ātro nobrauktuvi lidlaukā, izbūvēt helikopteru nosēšanās laukumu, aprīkot peronu manevrēšanas ceļus ar ass gaismām, rekonstruēt lidostas publiskās daļas lietus ūdens kanalizācijas sistēmu, kā arī samazināt oglekļa dioksīda emisijas lidostas teritorijas apgaismojuma infrastruktūrā.
Kā uzsvēra Līce, tāpat ciešā sadarbībā ar SIA ”Eiropas Dzelzceļa līnijas” turpināsies darbs pie pasažieru termināļa attīstīšanas, lai īstenotu Eiropas platuma dzelzceļa projekta ”Rail Baltica” plānoto jaunā termināļa publiskās daļas projektēšanu. Pašlaik lidostas Rīga paplašinātā tranzīta zona spēj nodrošināt 7,5-8 miljonu pasažieru apkalpošanu, savukārt publiskās zonas kapacitāte ir nepietiekama pat jau esošajam pasažieru skaitam. Pēc termināļa attīstības sestās kārtas pabeigšanas lidosta spēs nodrošināt astoņu miljonu pasažieru apkalpošanu gadā.
Pērn lidosta apkalpoja 5,4 miljonus pasažieru, kas ir gandrīz par 5% vairāk nekā 2015.gadā. Visvairāk pasažieru lidosta apkalpoja pērnā gada augustā, kad Rīgu savam ceļojumam izmantoja vairāk nekā pusmiljons pasažieru. No kopējā pasažieru skaita vairāk nekā 50% pārvadāja nacionālā aviokompānija ”airBaltic”, 18,3% – aviosabiedrība ”Ryanair”, bet 8,5% – aviokompānija ”WizAir”.