Foto: Unplash.com
Laika gaitā daudz un dažādas mobilās lietotnes ir iekarojušas cilvēku simpātijas, taču jaunākais “spīdeklis” ir sociālais tīkls TikTok. Lai apgūtu TikTok sniegtās iespējas, tehnoloģiju eksperti ir apkopojuši vērtīgus padomus efektīvu īsvideo veidošanai.
2020.gadā šī lietotne ierindojās pirmajā vietā lejupielādētāko lietotņu topā ar 850 miljoniem lejupielāžu. TikTok panākumi slēpjas atjautīgās un radošās video rediģēšanas iespējās, kas ļauj veidot interesantu un saistošu saturu.
1. solis: Par ko vēlies veidot saturu?
Pirms pirmā video izveides ir svarīgi apdomāt, kāda veida TikTok lietotājs vēlies būt un kādu saturu vēlies sniegt saviem sekotājiem. Līdzīgi kā citās sociālo tīklu platformās, arī TikTok satura veidotāji iedalās konkrētās kategorijās, veidojot video par tādām tēmām, kā, piemēram, mode, ēst gatavošana, ceļošana vai dzīvnieki, katrai tēmai piešķirot savu interpretāciju un pasniegšanas veidu.
Pēdējā laikā īpaši populāri kļuvuši arī TikTok satura veidotāji, kas sniedz kādu vērtīgu vai pamācošu informāciju, piemēram, stāsta lietotājiem, kā atrast kopīgu valodu ar savu otru pusīti, strādāt produktīvāk vai kā efektīvāk veikt mājas uzkopšanas darbus. Starp daudzajām nišām atliek atrast tikai savu unikālo pieeju kādai tēmai un uzsākt pirmā video izveidi.
2. solis: Kā vēlies veidot saturu?
Kad tēma un saturs ir izdomāti, tad jāpievēršas satura pasniegšanas veidiem. “Kādā veidā radīt TikTok saturu ir katra lietotāja pārziņā, bet jāpadomā arī par to, kā rediģējamais materiāls tiek iegūts. TikTok piedāvā iespēju gan filmēt uzreiz ar lietotnes starpniecību, gan izmantot jau iepriekš uzfilmētu video vai uzņemtas bildes. Bieži vien brīdī, kad satura veidotājs filmē gan sevi, gan sev priekšā esošo objektu, ir grūti nemanāmi pārslēgties starp priekšējo un aizmugurējo viedtālruņa kameru, lai video neparādītos tukši kadri, kurus grūti pēc tam rediģēšanas procesā izņemt.
Protams, platformas galvenā ideja ir dalīties ar video formātu, bet katrs lietotājs to var veidot no dažādiem elementiem. Piemēram, ja mērķis ir veidot saturu par, piemēram, dažādām ātrajām receptēm, tad video var veidot no nepieciešamo sastāvdaļu bildēm un aprakstīt veicamās darbības ar īsām un ātri izlasāmām frāzēm, taču der atcerēties, ka teksta novietojums TikTok video formātam ir būtisks – nevajadzētu to novietot pārāk zemu, jo pretējā gadījumā tas var pārklāties ar video apraksta daļu un būt grūti salasāms.
Filmējot ar lietotnes starpniecību, uzreiz var izmantot paplašinātās realitātes filtrus un efektus, kas palīdz izcelt detaļas un atspoguļot saturu dinamiskā un jautrā veidā, bet dažādas video rediģēšanas un filtru iespējas var izmantot arī uz jau iepriekš nofilmēta materiāla. Veicot video apstrādi, ieteicams atstāt pēc iespējas mazāk “tukšus” kadrus, kuros nekas īsti nenotiek, lai nezaudētu skatītāju uzmanību.
Tāpat, lai katram video piešķirtu savu “odziņu”, var pievienot arī skaņas celiņu no dažādām filmām, dziesmām vai citu lietotāju veidota muzikālā pavadījuma. Tā video būs atraktīvs un viegli uztverams.
3. solis: Kā piesaistīt skatītāju uzmanību?
TikTok platforma ir pazīstama ar dažādiem deju vai citiem izaicinājumiem, kuros lietotāji dalās ar savu interpretāciju. Tāpat video veidošanas iemesls var būt par godu kādam notikumam, piemēram, to pašu ātro recepšu gadījumā lieliska ideja būs Halovīna dienai veltītas spocīga paskata uzkodas.
Vēl lielu popularitāti gūst dažādi pamācību video. Atkarībā no lietotāja satura veidošanas mērķa tie var būt dažādi, piemēram, kā iemācīties svilpot vai arī paskaidrot kādu tēmu no algebras mācību grāmatas vienkāršāk. Iespējas ir bezgalīgas un visas vienlīdz interesantas. Taču galvenais, sekojot līdzi visām TikTok tendencēm, nav piedalīties tikai popularitātes iegūšanas dēļ, bet gan lai izbaudītu pieredzi un dalītos priekā ar citiem.
4. solis: Veido saturu priekš sevis un izbaudi pieredzi
Veidojot saturu TikTok platformā, jārēķinās, ka lietotāju gaume atšķiras. TikTok algoritms rūpējās par to, lai katrs platformas lietotājs redzētu tikai to saturu, kas viņam ir interesējošs, un, lai visiem lietotājiem pielāgotais saturs nebūtu vienāds. Tas nozīmē, ka arī tevis veidotie unikālie video tiks rādīti tikai tiem lietotājiem, kam tas varētu būt saistoši.
Darbojoties TikTok, ir jāizbauda pieredze, ko sniedz arī citi šīs kopienas dalībnieki. Izmēģinot roku pirmajos video, var sākt komunicēt arī ar citiem satura veidotājiem, atbalstot viņu saturu un varbūt vēlāk sadarbojoties kopīga video izveidē.