Foto: Unplash.com

2.septembrī no Lisabonas stacijas izbrauks īpašs vilciens — “Eiropas savienošanas ekspresis”, kas ir daļa no Eiropas Dzelzceļa gada. Piecu nedēļu brauciena laikā tas pieturēs vairāk nekā 100 pilsētās, ieskaitot arī Latviju – pieturēs Rīgā un Jelgavā.

Vilciens 7. oktobrī ieradīsies Parīzē. Sākot ceļojumu Lisabonā un beidzot to Parīzē, vilciens pieturēs Ļubļanā, kas būs ievērojama pietura, jo tā tiks savienotas ES Padomes prezidentvalstis Portugāle, Slovēnija un Francija.

Transporta komisāre Adina Veleana komentē: “Dzelzceļš ir veidojis mūsu bagāto, kopīgo vēsturi. Taču dzelzceļš ir arī Eiropas nākotne, mūsu ceļš uz klimata pārmaiņu mazināšanu un ekonomikas atveseļošanu pēc pandēmijas, veidojot oglekļneitrālu transporta nozari. Tuvākajās nedēļās Eiropas savienošanas ekspresis kļūs par braucošu konferenci, laboratoriju un sabiedrisko debašu forumu par to, kā padarīt dzelzceļu par pasažieru un uzņēmumu iecienītu transporta veidu. Lūdzu, silti sagaidiet mūs, kad piestāsim jums tuvu esošā dzelzceļa stacijā.”

Šajā maršrutā ir plānoti dažādi pasākumi, ar ko sagaidīt vilcienu dzelzceļa stacijās visā Eiropā. Dzelzceļa entuziasti var sekot līdzi debatēm, kas notiek vilcienā, kā arī konferencēm par ES infrastruktūras politiku un Eiropas transporta tīkla lomu, kuras, izmantojot pasākumu tīmekļa vietni, tiks straumētas tiešraidē no Lisabonas, Bukarestes, Berlīnes un Betemburgas.

Eiropas savienošanas ekspresis ir rezultāts unikālai sadarbībai starp Eiropas Komisiju un Eiropas Dzelzceļa un infrastruktūras uzņēmumu kopienu (CER), Eiropas dzelzceļa operatoriem, infrastruktūras pārvaldītājiem un daudziem citiem partneriem ES un vietējā līmenī.

CER priekšsēdētājs un Austrijas Federālā dzelzceļa izpilddirektors Andreas Matte uzsvēra kopīgā projekta nozīmi: “Eiropas savienošanas ekspresis ir iespaidīgs pierādījums Eiropas Dzelzceļa gada panākumiem un vienlaikus norāda uz kopīgajiem izaicinājumiem, kas mūs gaida nākotnē. CER dalībnieki ir apņēmušies panākt, lai zaļais kurss būtu sekmīgs. Spēcīga Eiropas dzelzceļa nozare ir ļoti svarīga, lai sasniegtu ES mērķus klimata jomā. Pašlaik pārrobežu dzelzceļa transportā ir pārāk daudz tehnisku šķēršļu, un ir ļoti sarežģīti vadīt vilcienu pāri Eiropas valstu robežām.”

Turpinot viņš saka: “Mums jāturpina kravu novirzīšana no autoceļiem uz dzelzceļu, jānodrošina efektīvi pakalpojumi ikdienas braucējiem un jāpaplašina starptautiskie tālsatiksmes dzelzceļa pasažieru pārvadājumi ar dienas un nakts reisiem. Esmu pārliecināts, ka Eiropas savienošanas ekspresis palielinās informētību par šīm problēmām. Vēlos pateikties visiem kolēģiem un partneriem, kas padarīja iespējamu šo projektu, un Eiropas savienošanas ekspresim novēlu laimīgu ceļu.”

youtube icon
Abonēt youtube