Foto: Unplash.com

Maxima Latvija veiktā aptauja par iedzīvotāju vēlmēm produktu cenu samazināšanas jautājumos liecina, ka no gaļas izstrādājumiem par samazinātu cenu cilvēki visvairāk vēlētos iegādāties tieši svaigo gaļu (90%), no maizes un konditorejas izstrādājumiem – rupjmaizi (92%), savukārt no piena produktiem – sieru (81%) un biezpiena produktus (55%).

Veiktajā aptaujā vairums respondentu (93%) atzīst, ka starp būtiskākajiem produktu izvēles kritērijiem ir atlaides un īpašas akcijas, taču vienlaikus cilvēkiem ir svarīgi iegādāties tieši savus iecienītākos produktus (79%).

“Aptaujas dati apstiprina, ka iedzīvotāji galvenokārt iepirkumu grozos liek un par samazinātu cenu vēlas iegādāties tos produktus, pie kuriem jau ir pieraduši jeb ir jau pārliecinājušies par to garšu un kvalitāti. Tomēr aptaujas rezultāti liecina, ka Covid-19 pandēmijas apstākļos ir mainījušās cilvēku prioritātes, ko iesākt ar ietaupītajiem līdzekļiem,” aptaujas datus skaidro “Maxima Latvija” komunikācijas vadītāja Liene Dupate-Ugule.

Turpinot viņa saka: “Ja pērn, atbildot uz jautājumu par to, kā vēlētos iztērēt uz produktiem ietaupīto naudu, vairums atbildēja hobiju attīstīšanai, ceļošanai un sevis palutināšanai, tad šobrīd dominē vēlme no pārtikai ietaupītiem līdzekļiem veidot uzkrājumus, iegādāties pirmās nepieciešamības preces, kā arī 35% respondentu norādījuši, ka ar uzkrāto ietaupījumu vēlētos finansiāli atbalstīt ģimeni un draugus.”

Piena produktu kategorijā TOP 3 preču cenu samazināšanas sarakstā respondenti ierindo sieru (81%), biezpienu (55%) un krējumu (44%), bet no maizes un konditorejas precēm draudzīgāku cenu vēlētos rupjmaizei (92%), kam seko baltmaize (70%), kēksi un smalkmaizītes (60%).

Savukārt no gaļas produktiem zemāku cenu joprojām vairums iedzīvotāju vēlētos svaigajai gaļai (90%), kam seko gaļas izstrādājumi – žāvēta gaļa un desa. Tāpat arī respondenti norādīja, ka zemāku cenu vēlētos dažādiem produktiem, no kuriem mājas apstākļos var pagatavot maltīti – graudaugu produkti, piemēram, putraimi un rīsi, konservētie produkti – marinēti gurķīši, zaļie zirnīši, pupiņas u.c. (63%).

Salīdzinoši mazāka aptaujāto interese ir par dzērienu cenu samazinājumu. Salīdzinot ar pērno gadu, trīs reizes mazāk respondentu norādījuši, ka vēlētos samazinātu cenu atspirdzinošajiem dzērieniem, kā arī vien 5% atzīmējuši, ka vēlētos izdevīgāk iegādāties alkoholiskos dzērienus.

*Aptauja par cenu samazināšanu norisinājās Maxima Latvija interneta vietnē no 2021.gada 21. līdz 26.janvārim un tajā piedalījās 862 respondenti.

youtube icon
Abonēt youtube