Lidsabiedrība “airBaltic” nosūtījusi vēstuli uzņēmumam “Latvijas gaisa satiksme”, pārmetot zaudējumu radīšanu gandrīz 200 000 eiro vērtībā, jo gaisa telpas kontrolieri slikti strādājot, svētdien vēstīja TV3 raidījums “Nekā personīga”.
Aviokompānija sūdzas, ka šogad būtiski kavējušies lidmašīnu reisi, kopumā 1715 minūtes. Pēc Eiropas standartiem minūtes pārvēršot naudā sanākot 120 050 eiro. Cita veida zaudējumi bijuši vēl 40 740 eiro apmērā. 82 pasažieriem izmaksātas kompensācijas par nokavētajiem starpsavienojumu reisiem 20 500 eiro apmērā. Kopā 181 290 eiro.
Kā norāda raidījums, “Latvijas gaisa satiksmes” dispečeri ir tie, kuri atbild par lidmašīnu pacelšanos un nosēšanos lidostā “Rīga”, kontrolē lidaparātus, kas tranzītā lido caru Latvijas gaisa telpu. No viņu darba atkarīgs, lai lidmašīnas gaisā vai uz zemes nesaskrietos. Ja rodas avārijas situācijas, tieši dispečeri, piemēram, palīdz organizēt ārkārtas nosēšanos, vai novirza lidmašīnas uz citiem lidlaukiem.
Latvijas gaisa satiksmes dispečeri stāsta, ka lidostā ielidojošo un izlidojošo lidmašīnu skaits pieaug, savukārt pēc veiktās optimizācijas kontroles tornī lidostā dispečeru skaits no trim samazināts uz diviem.
Dispečeri “Nekā personīga” apgalvo, ka viņi ar pieaugošo slodzi galā netiek. Vairākus gadus uzņēmums nav spējis piesaistīt jaunus darbiniekus. Tikmēr vairāki kolēģi devušies strādāt uz lielajām lidostām Eiropā, kur algas ir augstākas. Cilvēku trūkums jūtams ikdienā – darbinieku slodzes pieaug. Bet kopš pavasara tā saucamajā gaisa kontroles tornī, kas pārrauga lidostas “Rīga” darbu, darbinieku skaits no trim vienā maiņā samazināts līdz diviem dispečeriem.
“Latvijas gaisa satiksmes” vadība pārmetumus noliedz un apgalvo, ka mūsu valsts gaisa telpa esot drošībā.
“Manuprāt, tie nav zaudējumi. Vēstulē, ja mēs tā lasām, tad tie ir neiegūtie ienākumi vai papildu izdevumi. Pirmkārt, es šo vēstuli, ko saņēmām no mūsu partneriem “airBaltic”, vērtēju kā tādu sagatavošanās pasākumu, jo mums ir izveidota darba grupa. Tā sanāks 10.oktobrī,” sacīja “Latvijas gaisa satiksme” valdes priekšsēdētājs Dāvids Tauriņš.
Arī satiksmes ministrs Uldis Augulis (ZZS) uzskata, ka Gaisa satiksme tiek ar saviem pienākumiem galā. Pat situācijā, kad lidmašīnu skaits lidostā aug.
Tauriņš stāsta, ka pēc mēneša 10 jauni dispečeri sāks apmācības Somijā. Mācību ilgums būšot pusotrs gads. Tad darbinieku skaits būšot optimāls.