Beāte Bērziņa. Foto izgūts no Instagram @betabeidz
Par ietekmīgāko sociālo tīklu satura veidotāju Latvijā “Golin Accelerators of Relevance influenceru indeksa 2023” apbalvošanas ceremonijā atzīta influencere Beāte Bērziņa (@betabeidz).
Augstāko punktu skaitu un titulu “Grand Prix” ieguva satura veidotāja, televīzijas raidījumu vadītāja Beāte Bērziņa (@betabeidz). Par otru ietekmīgāko satura veidotāju atzīts platformā “TikTok” plašāk zināmais vlogeris Andrejs Černuckijs (andrejko.epta), un trešā – bijusī Latvijas izlases parabobslejiste Annija Kļaviņa (@klavina.annija).
“Instagram” aizvien ir dominējošais digitālā satura veidotāju komunikācijas kanāls, bet piektā indeksa rezultāti uzskatāmi parāda, ka “TikTok” ietekme būtiski palielinās. Un tuvākajos gados tā turpinās augt. Tas nozīmē, ka konkurence par sekotājiem un viņu uzmanību būs vēl sīvāka jau tā piesātinātajā Latvijas influenceru vidē. Labākā situācijā noteikti atrodas tie digitālā satura veidotāji, kuriem ir autentiskums, auditoriju iesaistošs saturs un savs atpazīstamības kapitāls arī ārpus sociālo tīklu aktivitātēm,” akcentē sabiedrisko attiecību aģentūras “Golin Riga” partneris Arnis Vērzemnieks.
Indeksā noskaidroti līderi trīs kategorijās: “mikro” (no 1 000 līdz 10 000 sekotājiem), “medium” (10 000 līdz 25 000 sekotājiem) un “makro” (no 25 000 sekotāju). Šogad ietekmīgākie satura veidotāji sociālo tīklu platformā “Instagram” analizēti vienpadsmit jomās – dizains, dzīvesstils, ēdiens, ģimene, foto un video, izglītība un pašizaugsme, māksla un šovbizness, mode un stils, sabiedriskā līdzdalība, sports un fitness, kā arī skaistumkopšana. Savukārt “TikTok” satura autori izvērtēti septiņās jomās – dzīvesstils, ēdiens, izglītība un pašizaugsme, izklaide, mode un stils, skaistumkopšana, sports un fitness.
Jomas “Dizains” makro kategorijā uzvaras laurus starp “Instagram” satura autoriem plūca Gatis Šļūka (@karikaturalv), medium kategorijā par līderi atzīta dekoratore un vides stiliste Baiba Prindule-Rence (@baibaprindule), bet mikro kategorijā – mākslinieks un tēlnieks Mark Sun Roz (@markroz_sculptor).
Jomā “Dzīvesstils” par makro kategorijas laureātu kļuvis vlogeris Andrejs Černuckijs (andrejko.epta), medium kategorijā uzvaru guva satura autore Alīna Heislere (@tikaialina), un mikro kategorijas līdere ir kulinārijas un dzīvesstila blogere Betija Luīze Kalēja (@betijakaleja).
Tikmēr platformā “TikTok” par jomas “Dzīvesstils” veiksmīgāko makro kategorijas satura autoru atzīts Krišs Biedriņš (@baigais_nezvers), medium kategorijā – Deniss Demčenko (@deniissd), savukārt mikro kategorijā uzvaras lauri pienācās Kristīnei Celmiņai (@kristiniteg).
Jomā “Ēdiens” makro kategorijas līderes godu saņēmusi fitnesa trenere un recepšu blogere Nora Svece (@ms.svece). Par medium kategorijas laureāti kļuvusi Elizabete Valujeva (@elizabete_valujeva). Mikro kategorijas uzvarētāja ir konditore Diāna Goba (@diana.gardencakes).
Par jomas “Ēdiens” ietekmīgāko “TikTok” satura autori kronēta Airita Kodorāne (@airitata), medium kategorijā uzvaru ieguva Nora Svece (@ms.svece), savukārt mikro kategorijā par uzvarētāju kļuva Māra Ziemele (@edamskaisti).
Jomā “Foto un video” par makro kategorijas veiksmīgāko “Instagram” influenceri pasludināts fotogrāfs Raimonds Rubenis (@rigainmycolours), medium kategorijā līderpozīciju iegūst foto māksliniece Liāna Brūvere (@koshumm), un mikro kategorijas laureāte ir dzīvesstila un kāzu fotogrāfe Lūcija Rošāne (@lucijarosane).
Jomas “Ģimene” makro kategorijā uzvaras laurus plūca satura veidotāja un uzņēmēja Kristina Andža (@kristina.andza), medium kategorijā kā ietekmīgākā “Instagram” satura veidotāja tika apbalvota Rita Goroveca-Butēvica (@ritagorovecabutevica) un mikro kategorijā – māksliniece Ilze Tigule (@38gadniecesikdiena).
Jomā “Izglītība un pašizaugsme” makro kategorijas uzvarētājas titulam kvalificējās NATO Stratēģiskās komunikācijas izcilības centra vecākais eksperts Tomass Pildegovičs (@tomass.pldgvcs). Par medium kategorijas uzvarētāju šajā jomā atzīta latviešu valodas un literatūras skolotāja Dace Rēķe (@tavavaloda), bet mikro kategorijā uzvaras laurus plūkusi fizioterapeite Īrisa Vidauska (@irisa_vidauska).
Šajā jomā starp sociālo tīklu platformas “TikTok” influenceriem par makro kategorijas uzvarētāju kļuvis Edgars Aivars (@edgarsaivars), medium kategorijā uzvaru ieguva Sindija Bokāne (@cindywanderlust), savukārt mikro kategorijā līderes gods pienācās Inetai Vanagai (@ineta_vanaga).
Jomā “Māksla un šovbizness” par makro kategorijas uzvarētāju atzīta “Grand Prix” ieguvēja – zināmā satura veidotāja Beāte Bērziņa (@betabeidz), bet medium kategorijas līderpozīcijā nokļuvusi pašmāju mūzikas izpildītāja Grēta Grantiņa (@gretagrantina). Mikro kategorijā uzvarētāja titulu saglabā reperis Rolands Čivčs (@rolandsxce).
Jomā “Izklaide” par veiksmīgāko “TikTok” makro kategorijas satura veidotāju atzīts iluzionists, Ginesa pasaules rekordists Edžus Kauķis (@iluzionists_edzus), medium kategorijā uzvaru guva digitālā satura autors Deniss Demčenko (@deniissd), un par mikro kategorijas uzvarētāju kļuva Beatrise Leonoviča (@beatrisel).
Jomā “Mode un stils” makro kategorijas uzvaras laurus plūkusi uzņēmēja un satura veidotāja Kristīne Dzenīte (@tedzenite), medium kategorijas uzvarētāja Sabīne Kalēja (@sabinekaleja), bet par mikro kategorijas līderi noteikta modes māksliniece un stiliste Anita Altmane (@anitaaltmane).
Šajā jomā starp sociālo tīklu platformas “TikTok” influenceriem par makro kategorijas uzvarētāju atzīts Jegors Sauts (@jagersmm), medium kategorijā kronēja Katrīnu Zaicevu (@katrina.zaiceva), savukārt mikro kategorijā apbalvojumu saņēma latviešu ielu mākslinieks “Kiwie” (@kiwikiiwii).
Jomā “Sports un fitness” makro kategorijas uzvarētājs ir Nacionālās hokeja līgas vārtsargs Elvis Merzļikins (@merzly), medium kategorijas laureāts ir Eiropas čempions jauktajā cīņas mākslā (MMA) Daņiks Vesneņoks (@vesnenok), bet mikro kategorijā uzvaras laurus plūcis basketbola spēlētājs Artūrs Mārtiņš Žagars (@amz.32).
Jomā “Sports un fitness” par veiksmīgāko “TikTok” makro kategorijas satura autoru atzīts Artūrs Bilerts (@itzzme_arthur), medium kategorijā uzvaru guva Luīze Šlihta (@slihtaluize), savukārt par mikro kategorijas uzvarētāju kļuva Elfrīda Baradovska (@vnk.elfrida).
Jomā “Skaistumkopšana” makro kategorijas uzvarētājam nekvalificējās neviens no “Instagram” satura veidotājiem. Par medium kategorijas uzvarētāju šajā jomā kļuvusi vizāžiste Anete Spīķe (@anete.spike), un mikro kategorijā – Amanda Kaspare (@amandakaspare).
Jomā “Skaistumkopšana” par veiksmīgāko “TikTok” makro kategorijas satura veidotāju atzīta Anita Rivera (@anjuta8777sheih), medium kategorijā uzvaru guva Jelizaveta Novoselova (@lizyyn), savukārt par mikro kategorijas uzvarētāju kļuva Arta Veipa (@artavei).
Savukārt jomā “Sabiedriskā līdzdalība” makro kategorijas līderes titulu saglabāja televīzijas žurnāliste Kristīne Garklāva (@kristine.garklava), savukārt par jomas medium kategorijas līderi noteikts Amuna Davis (īstajā vārdā Dāvis Ķimenis, @amunadavis), bet mikro kategorijā – pasākumu vadītāja un Latvijas Radio 5 ētera personība Linda Samsonova (@lindsamsonova).
Lasiet arī: Basketbola treneris Steļmahs nomelnotājiem: Jums nāksies atbildēt!
Lai noteiktu Latvijas veiksmīgākos influencerus, indeksā izmantota starptautiska, datos balstīta pieeja “Golin Accelerators of Relevance” sadarbībā ar analītikas rīku “HypeAuditor” un vienu no vadošajām pētījumu kompānijām “Norstat”. Indeksā izmantota jauktā metodoloģija, kur sociālo mediju profili vērtēti pēc kvantitatīviem un kvalitatīviem mērījumiem.