Līdz brīdim, kamēr tiek gūts apstiprinājums par Deglava tilta konstrukciju drošumu, to ekspluatēt nevajadzētu, šādu nostāju aģentūrai LETA pauda Būvniecības valsts kontroles birojā (BVKB).
BVKB būvinspektors, veicot būvdarbu kontroli, ir konstatējis pārvada nesošo konstrukciju bojājumus. Bojājumu novēršana pilnā apjomā nav paredzēta izstrādātā būvprojekta risinājumos, tādēļ BVKB ir apturējis būvdarbus.
Par situāciju BVKB ir informējis Rīgas domes Satiksmes departamentu un Rīgas pilsētas būvvaldi.
Satiksmes departamenta pārstāve Una Ahuna-Ozola aģentūrai LETA skaidroja, ka pašvaldība pārvada tehnisko apsekošanu jau pagājušajā nedēļā uzticēja veikt darbu būvprojekta autoram SIA “Inženierbūve”. Apsekošanas rezultātā konstatēts, ka pārvada tehniskais stāvoklis drošību neapdraud.
“BVKB ieteica pārbaudīt pārvada drošību un to “Inženierbūves” eksperti arī nodrošināja. Veicot nepieciešamos mērījumus un aprēķinus, tehniskās apsekošanas ziņojumā norādīts, ka nesošajām konstrukcijām nav vērojamas balstu nosvēršanās, nosēšanās vai citas deformācijas, kas liecinātu par būves vispārējās noturības pazemināšanos,” skaidroja Ahuna-Ozola.
Patlaban departamenta speciālisti, sadarbojoties ar BVKB un Rīgas pilsētas būvvaldes atbildīgajiem speciālistiem, ir izstrādājuši būves apsekošanas uzdevumu, uz kā pamata sertificēts, neatkarīgs eksperts veiks pārvada padziļinātu apsekošanu un nepieciešamos mērījumus, tostarp sagatavos tehniskās apsekošanas atzinumu, norādīja departamenta pārstāve. Saskaņā ar atzinumu, ja būs nepieciešams, tiks veiktas izmaiņas būvprojektā un tiks veikt papildus nepieciešamie remontdarbi, viņa skaidroja.
Patlaban tiekot veikta cenu aptauja, lai atrastu ekspertu, kas šo padziļināto izmeklēšanu veiks 21 dienas laikā. Pēc atzinuma saņemšanas atbildīgās institūcijas pieņems lēmumu par tālāko rīcību, norādīja Ahuna-Ozola.
LETA jau ziņoja, ka veicot Deglava tilta balstu remontdarbus, pagājušajā nedēļā tika atklāti iepriekš neparedzēti defekti, tāpēc būvdarbus nācies apturēt.
Drošības nolūkos no 10.aprīļa kravas transportlīdzekļiem, kas brauc pāri tiltam, ir noteikts masas ierobežojums – 30 tonnas.
Sabiedriskā transporta un privātā transporta kustība gan netiek ietekmēta.
Deglava satiksmes pārvada ekspertīze ilgs līdz maija sākumam. Tilta bojātie balsti tika konstatēti tikai pēc tam, kad tika demontētas zem pārvada esošās noliktavas. Iepriekš šie balsti nebija pieejami, jo kalpoja kā noliktavu starpsienas.
Pārvada pārbūvus par 4,27 miljoniem eiro veic lietuviešu uzņēmums AS “Kauno tiltai” pēc SIA “Inženierbūve” izstrādātā būvprojekta.