Kaut arī komponists Kārlis Lācis ir viens no aktīvākajiem mūzikas radītājiem pašmāju teātra izrādēm, tā īsti līdz galam klausītāji komponista daiļradi nenovērtē un lielākā daļa dziesmu tā arī paliek kaut kur teātrī. Nav brīnums, ka komponists brīvo laiku velta nevis jaunu hitu radīšanai, bet savu kritiķu kaunināšanai un citu mūziķu nozākāšanai.
Komponists Kārlis Lācis nolēma savā facebook.com profīlā dalīties savās pārdomās par diviem muzikāliem notikumiem. Savu kritiku viņš vērsa pret Eiropas koru olimpiādi, kur uzvedumā “Tiltiem pāri” izskanēja Guntara Rača radītās dziesmas. Taču, lielāko nepatiku viņš pauda pret maestro Raimonda Paula radītās kompozīcijas “Balta saule” izpildījumu pasaules operas dīvas Kristīnes Opolais un mūsu estrādes leģendas Laimas Vaikules duetā. “Pagājušo nedēļu Latvijā bija 2 balagāni. Visi visu skatījās un izplūda garos spriedelējumos. Abos gadījumos visu nosaka pēc iespējas lielāka auditorija un tur muļķīgi censties spriedelēt , cik kura dziesma ir banāla. Tur jāpiepluso vēl citi bonusi kā scenārijs, harisma, TV režisors, skaņa, aktiermeistarība, gaisma, scenogrāfija, video, dejotprasme u.t.t. Un tāpēc tas ir gluži neiespējami vērtēt kā banālas mūzikas kaut cik labu atskaņojumu Kristīnes Opolais un Laimas duets bija vienkārši briesmīgs banalitātes un sliktas gaumes paraugs, bet tāpēc jau mēs nesāksim apšaubīt abu dziedātāju spējas un talantu. Viss gandrīz vienmēr ir kompromiss, un tā tas ir bijis un paliks. Tādas manas domas par šo….un koros tieši tas pats…. tā arēna un televīzijas prasa savu…. ja gribas mākslu, tad var iet uz teātri koncertiem izstādēm, kur tā iespēja ko lieliskāku baudīt ir daudz lielāka…ja paveicās,” tā savās pārdomās dalās Lācis.
Jāatgādina, ka komponists sociālajos tīklos visai bieži ir izteicies zākājoši un pat uzbrūkoši. Vēl pērnā gada pavasarī viņš sociālajā tiklā twitter.com uzsāka vārdu apmaiņu ar teātra kritiķi Silviju Radzobi, jo tā atļāvās par otršķirīgu nodēvēt mūziklu “Žanna D’Arka”, kam viņš bija radījis dziesmas.