Domājot par iespējamām vilcienu sadursmēm un avārijām, tiek aktīvi uzlabota dzelzceļa satiksmes drošība, pastāstīja valsts uzņēmuma “Latvijas dzelzceļš” (LDz) preses sekretārs Māris Ozols.
“”Latvijas dzelzceļš” ne tikai domā [par drošību], bet arī aktīvi dara. Kopš iestāšanās Eiropas Savienībā, īstenoti dažādi projekti,ar kuriem veikta signalizācijas un vilcienu kustības modernizācija,” skaidroja Ozols.
Viņš norādīja, ka līdz šim realizēto projektu laikā veikta pārbrauktuvju un pāreju, kā arī signalizācijas regulāra modernizācija un izmantotas jauna tipa pārmijas. Tāpat dzelzceļi veido 800 metru garas sliedes, kas savstarpēji tiek savienotas, sekmējot lielāku vilcienu kustības drošību.
LDz preses sekretārs stāstīja, ka drošības sekmēšanai vairāku vilcienu kustība netiek vadīta no atsevišķām stacijām, bet gan no vienota dispečeru centra. “Nākotnē cerēts, ka vilcienu kustību pa visu Latviju varēs kontrolēt ar datoru palīdzību,” uzsvēra Ozols.
Viņš arī norādīja, ka nesen tika veikta Šķirotavas stacijas centralizācijas modernizācija, kurā vagonu šķirošana jau tiek veikta ar datoru balstoties uz tādiem parametriem kā, piemēram, vagona svars, krava un tamlīdzīgi.
Informācija LDz mājaslapā liecina, ka līdz šim ar Kohēzijas fonda līdzfinansējumu veikta ritošā sastāva sakarsušo bukšu atklāšanas sistēmas modernizācija, kuras kopējās izmaksas bija 15,342 miljoni eiro, sliežu ceļu atjaunošana Austrumu – Rietumu dzelzceļa koridora posmos par 111,431 miljoniem eiro, sliežu pārmiju pārvedu nomaiņa par 35,237 miljoniem eiro, kā arī izbūvēts stacijas “Rēzekne II” pieņemšanas parks par 9,93 miljoniem eiro.
LDz pieder valstij. Tā koncerns nodarbojas ar kravu pārvadājumiem pa dzelzceļu un uztur infrastruktūru.
Informācija: BNS