Foto: B.S.L. Infra

Aprit četri gadi kopš Rail Baltica dzelzceļa stacijas un saistītās infrastruktūras būvdarbu sākuma pie RIX Rīgas lidostas. To laikā pabeigtas dzelzceļa stacijas ēkas dzelzsbetona nesošās konstrukcijas, pasažieru platformas un iekšējā viadukta posma izbūve, kā arī uzbūvēti 45 sliežu ceļa viadukta balsti.

Ceturtajā būvniecības gadā noticis apjoma ziņā lielākais darbu posms, noslēdzot dzelzceļa stacijas ēkas izbūves pirmos etapus. Ēka šobrīd sasniegusi 19,5 metru augstumu (plānotais kopējais augstums – 24,8 metri), kļūstot par redzamu objektu visiem lidostas apmeklētājiem.

Intensīvi turpinās sliežu ceļa viadukta balstu izbūve. Kopumā jau uzbūvēti 45 viadukta balsti jeb 85 % no kopējā pasūtījuma. Jūnija beigās uzsākta viadukta balstu savienošana savā starpā ar trīs metrus augstām tērauda sijām, lidostas teritorijā sliedēm paceļoties 13 metru virs zemes, informē būvnieku apvienība B.S.L. Infra.

Sijas izgatavotas no atmosfērizturīga tērauda, kas ir inovatīvs materiāls ar augstu noturību pret koroziju un laikapstākļu ietekmi. Tiek izmantots speciāls sakausējums, kura virsmu laika gaitā klāj dabīgs oksīdu slānis jeb patina. Lai arī vizuāli tas var atgādināt koroziju jeb rūsu, patina patiesībā kalpo kā aizsargkārta, kas ne tikai nebojā materiālu, bet gan to pasargā no turpmākās apkārtējās vides ietekmes. Dzelzceļa viadukts stacijas posmā tiek būvēts īpaši izturīgs, lai nodrošinātu drošu vilcienu kustību ar paredzēto ātrumu līdz 120 km/h, skaidro būvnieki.

Aktīvi būvdarbi norisinās arī Rīgas lidostas slēgtajā teritorijā, vienlaikus nodrošinot nepārtrauktu lidostas darbību. Lai nodrošinātu vietu sliežu ceļam, tajā norit inženierkomunikāciju tīklu, lidostas degvielas uzpildes stacijas un katlu mājas pārbūve, kā arī esošās ēkas demontāža.

Papildus tam ceturtajā gadā pabeigta jauna moderna autostāvvieta “P5” starp Biroju ielu un autoceļu uz Rīgu ar vairāk nekā 850 vietām lidostas darbiniekiem.

Kopumā četru gadu laikā paveikts ievērojams darbu apjoms – izbūvēti ceļi 110 445 kvadrātmetru platībā, komunikāciju tīkli 56 km garumā, kā arī būvlaukumā ievesti 48 105 kubikmetri betona un vairāk nekā 7500 tonnu stiegrojuma. Stacijas ēkas izbūvē izmantoti aptuveni 30 000 kubikmetru betona un 6500 tonnu stiegrojuma. Būvdarbu zona kopš 2021. gada ir paplašinājusies no sākotnējiem 4315 kvadrātmetriem līdz 68 600 kvadrātmetriem šā gada jūnijā.

Tālākajā posmā paredzēta sliežu ceļa viadukta tērauda laidumu montāža aptuveni 10 000 tonnu apjomā, 2,4 km dzelzceļa uzbēruma būvniecība, kā arī 115 metru garā pārvada izbūve pār Kārļa Ulmaņa gatvi. Jau šobrīd sliežu ceļa izbūve stiepjas 1,5 km garumā, tuvojoties nākamajam būtiskajam projekta attīstības solim, norāda būvnieku apvienībā.

Lasiet arī:

«Negrib neko atdot!» – no Olgas Kambalas  mēģina piedzīt vairāku tūkstošu eiro parādu

Kopā ceļo un bauda svētkus – zināms, kas ir Aivja Ceriņa jaunā draudzene

«Nav pamata!» – ekonomikas ministram nav saprotams, kāpēc rēķini par apkuri kļūs lielāki

Zināms, cik algā saņēmis Liopa, kurš pirmais zaudēja amatu pašvaldību vēlēšanu likstu dēļ

Padomju pieminekļu un krievu valodas aizstāvji – zināms, kas būs Suverēnās varas Rīgas domes deputāti

Hermanis: Iesaku izīrēt daļu Latvijas teritorijas Izraēlas valstij

Rīgas domē ievēlētie Briedis un Rosļikovs jau pirmajā dienā neierodas darbā

Seko mums arī Facebook,X, Instagram un Draugiem

youtube icon
Abonēt youtube