Sabiedriskās ēdināšanas uzņēmums “Lido” neplāno jaunu restorānu atvēršanu Igaunijā, pastāstīja uzņēmuma valdes priekšsēdētāja Rita Auziņa.
“Igaunijā [jauni restorāni] kā tādā laikam nebūs. (..) Redziet, Igaunija ir ļoti koncentrēta – tāpat kā Latvijā ir Rīga, Igaunijā ir Tallina. Mūsu koncepts paredz patiešām ļoti nopietnu, lielu cilvēku plūsmu, jo kvalitāte ir jānodrošina tieši pie tās lielās plūsmas, citādi mūsu koncepts neder,” norādīja Auziņa.
Tāpat uzņēmuma valdes priekšsēdētāja pastāstīja, ka šogad Igaunijā tika atvērts jau trešais restorāns, jo “Lido” tur ir ļoti iecienīts. “Mēs esam ļoti iemīlēti tur un tāpēc jau mēs šogad atvērām trešo objektu. Tallina pati par sevi ir mazāka – vai tur būs 11 [restorāni] – es domāju, ka nē, bet Tallina ir mazāka un mums tur ir trīs lieli restorāni,” uzsvēra Auziņa.
Turpretī, salīdzinot konkurenci starp Latvijas un Igaunijas ēdināšanas tirgiem, viņa norādīja, ka tā ir līdzīga, jo pašas valstis ir savstarpēji līdzīgas. “Mēs jau esam ārkārtīgi līdzīgas valstis – ēdināšanas konkurencē mums ir pat līdzīgie “brendi” iekšā. Tur ir vietējie, mums ir vietējie, tur ir starptautiskie, mums ir starptautiskie – tādā ziņā mēs esam ārkārtīgi līdzīgi,” stāstīja “Lido” valdes priekšsēdētāja.
Par “Lido” attīstības iespējam Lietuvā uzņēmuma valdes priekšsēdētāja pauda šaubas, jo tur “Lido” iepriekšējā darbības pieredze nebija īpaši pozitīva. Tolaik netika izmantots franšīzes koncepts, bet gan tika noslēgtas koleģiālas vienošanās, kuru ietvaros “Lido” zīmols Lietuvā tika “palaists” un to vadīja kāds cits. Tomēr “Lido” nespēja piekrist tā laika vadības modelim, tādēļ uzņēmums apturēja zīmola darbību Lietuvā un turpināja strādāt Latvijā. “Mums ir pieredze, kura nav īpaši vainagojusies ar panākumiem un, kā saka, tu divreiz vienā peļķē negribēsi kāpt. Nav jau tā, ka mēs sakam nekad, nekad – mūs uzrunā ļoti daudz un Lietuva ir tuvāk nekā Vācija. Protams, arī, ka vienkāršāk būtu arī koordinēt to visu,” pauda uzņēmuma valdes priekšsēdētāja.
Iepriekš ziņots, ka Latvijā šogad plānots atvērt divus nelielus restorānus, kuru izveidei izmaksā aptuveni līdz 500 tūkstošiem eiro. Viens no plānotajiem restorāniem trešdien tika atklāts Ādažu tirdzniecības centrā “Apelsīns”, kurā, pēc Auziņas paustā, investēti 450 tūkstoši eiro.
Jau vēstīts, ka “Lido” konsolidētais apgrozījums, kurā ietilpst kompānijas darbības rādītāji Igaunijā un Latvijā, provizoriski ir pieaudzis līdz apmēram 40 miljoniem eiro.
“Lido” galvenie darbības virzieni ir sabiedriskā ēdināšana, gaļas produktu pārstrāde, zivju produktu apstrāde, pusfabrikātu ražošana un realizācija. Uzņēmuma vienīgais īpašnieks ir Gunārs Ķirsons. Rīgā ir deviņi “Lido” restorāni, kulinārijas ražošanas bāze, alus darītava, konditoreja, veikals un veikals-kafejnīca. Tāpat “Lido” ir trīs ēdināšanas vietas Igaunijā, un divi restorāni un ražotne Berlīnē.
Informācija: BNS