Rīt, 8. septembrī, plkst. 8.30 Latvijas Taksometru arodbiedrība organizēs taksometru vadītāju brīdinājuma braucienu ap Ministru kabineta ēku, lai pievērstu valdības uzmanību taksometru nozarē esošajām problēmām un protestētu pret nepārdomātu likumu un normatīvo aktu pieņemšanu, informēja arodbiedrībā.
Latvijas Taksometru arodbiedrības valdes loceklis Genādijs Aksjonovs norāda, ka iepriekš taksometru vadītāji ar lielu nepacietību un ieinteresētību bija gaidījuši novārtā atstātās taksometru pārvadājumu nozares sakārtošanu, taču iepazīstoties ar ministriju iniciatīvām, ir skaidrs, ka jaunie priekšlikumi radīs vēl lielāku haosu nozarē un daudzos gadījumos vēl vairāk sarežģīs situāciju.
“Ar brīdinājumu braucienu nevēlamies radīt satiksmes sastrēgumus un problēmas rīdziniekiem, ne arī taksometru klientiem rīta agrumā. Mēs vēlamies, lai mūs sadzird un pamana. Izskatās, ka ierēdņi, lemjot par taksometru nozari, neuzskata par vajadzīgu uzklausīt un ņemt vērā nozarē strādājošo viedokli,” stāsta Aksjonovs.
Latvijas Taksometru arodbiedrība pieprasa izveidot darba grupa, kurā piedalītos taksometru arodbiedrības un arī lielo un mazo taksometru pārvadātāju pārstāvji.
Taksometru vadītāji ierosina visā Latvijas teritorijā izveidot vienu un vienotu vieglo taksometru licencēšanas sistēmu, kāda tā šobrīd ir, veicot pasažieru komercpārvadājumus ar autobusiem. Licencēšana būtu jāuztic Satiksmes ministrijas Autotransporta direkcijai, kuras rīcībā jau šobrīd ir nepieciešamais nodrošinājums un pieredze licencēšanas veikšanai.
“Vienotā licencēšanas kārtība mazinātu birokrātiju un administratīvo slogu taksometru pārvadātājiem. Šobrīd katra pašvaldība ir tiesīga savā teritorijā noteikt atšķirīgas, dažkārt nepamatotas prasības vieglo taksometru licencēšanai. Taksometra vadītājam aizliegts uzņemt pasažierus atpakaļceļā, tādējādi teju ikviens no Rīgas uz Jūrmalu izbraucis taksometrs ir likumpārkāpējs. Ja taksometra vadītājs vēlas strādāt gan Rīgā, gan citās pašvaldībās, tai skaitā Mārupē, Jūrmalā, Garkalnē, Jelgavā, Ogrē un Tukumā, tad ir nepieciešams izņemt atļaujas visās pašvaldībās,” skaidroja Aksjonovs.
Taksometru vadītāji pieprasa, lai, nosakot patentmaksu, vispirms tiktu veikti ekonomiskie aprēķini, balstīti uz reāliem taksometra vadītāja ieņēmumiem, par patentmaksas objektu noteikt taksometra vadītāju, nevis transportlīdzekli, kā tas piedāvāts šobrīd. Taksometru vadītāji pieprasa mazināt šobrīd nozarē esošo birokrātiju un administratīvo slogu, atcelt uzņēmuma transportlīdzekļa nodokli vieglajam taksometram vai arī atļaut taksometra vadītājam izmantot transportlīdzekli personīgām vajadzībām.
Latvijas Taksometru arodbiedrība ir nobažījusies par necienīgu attieksmi no valsts un pašvaldību institūciju puses un pieprasa izbeigt teroru pret taksometru pārvadātājiem, tostarp arī uzliekot nesamērīgus sodus par nenozīmīgiem pārkāpumiem, piemēram, vizītkartē nepareizi uzrādīts transportlīdzekļa numurs, jo vadītājs remonta laikā ir pārsēdies strādāt citā transporta līdzeklī, vai trafarējuma uzlīmju izmērs par vienu milimetru mazāks, nekā noteikts.
Info: BNS