Papildinot Reklāmas likumu, Saeima šodien otrajā lasījumā atbalstīja aizliegumu bērnus iekļaut arī augu smēķēšanas produktu un elektronisko cigarešu reklāmās.
Patlaban regulējums paredz, ka bērnus aizliegts izmantot alkoholisko dzērienu un tabakas izstrādājumu reklāmā. Tāpat šādas reklāmas aizliegts bērniem adresēt.
Likuma grozījums paredz papildināt regulējumu, nosakot, ka arī augu smēķēšanas produktu, elektronisko smēķēšanas ierīču un to uzpildes tvertņu reklāmās ir aizliegts izmantot bērnus, kā arī šādas reklāmas viņiem adresēt, informēja parlamenta Preses dienestā.
Tabakas izstrādājumu, elektronisko cigarešu un uzpildes flakonu reklāmas no šī gada maija vidus var būt tikai komersantiem paredzētajos izdevumos. Lai gan augu smēķēšanas produktu un nikotīnu nesaturošu elektronisko smēķēšanas ierīču reklāmai pagaidām visaptveroši ierobežojumi tabakas likumā netiek noteikti, bērni ir tā sabiedrības grupa, kura ir primāri jāaizsargā no veselībai nelabvēlīgu produktu mārketinga, teikts likumprojekta anotācijā.
Likumprojekta autori norāda, ka elektronisko cigarešu lietošana strauji izplatās arī bērnu un jauniešu vidū. Pēc Pasaules Veselības organizācijas Starptautiskā jauniešu smēķēšanas pētījuma Latvijā 2014. gada aptaujas datiem, kopumā 27% skolēnu vecumā no 13-15 gadiem ir mēģinājuši smēķēt elektronisko cigareti. Pētījumi liecina, ka komerciālie paziņojumi ietekmē bērnu un jauniešu uzvedību dažādos aspektos, tostarp rūpēs par veselību.
Informācija: BNS
Foto: Pixabay