Bieži vien mēs ar uzkodām apmierinām savu apetīti pirms ēdienreizēm. Tas ir svarīgs komponents mūsu ikdienas uzturā. Pateicoties uzkodām, mēs jūtamies enerģiski, kā arī tās palīdz nepārēsties maltītes laikā.

Taču ir skaidrs, ka ne visas uzkodas ir veselīgas mūsu figūrai. Tad, ko mēs īsti varam ēst tādu, kas būtu gards, bet tajā pašā laikā nekaitētu mūsu figūrai?

1. Dārzeņi

Kā uzkodu labāk izvēlēties kādu dārzeni, piemēram, gurķi, burkānu, tomātu seleriju vai papriku. Tie satur nelielu kaloriju daudzumu un ir noderīgi tavam organismam.

2. Augļi un ogas

Augļi un ogas kā uzkoda – garšīgi, noderīgi un, protams, barojoši. Saldus augļus labāk ēst kopā ar raudzētu pienu vai riekstiem. Ogas ir bagātas ar antioksidantiem, kā arī tajās ir liels ūdens saturs. Tomēr ieteicams tās nepārēsties – vienā reizē apēd ne vairāk par 100 gramiem.

3. Skābpiena produkti

Ieteicams dot priekšroku produktiem, kuros procentuālais tauku saturs ir zemāks. Baktērijas, kas atrodas piena produktos, padara gremošanas procesu vieglāku, un tās nogalina visu kaitīgo organismā.

4. Rieksti

Rieksti satur vērtīgas taukskābes, minerālvielas un vitamīnus, kas nepieciešami mūsu organismam. Tikai nevajag pārlieku aizrauties! Vismazāk kaloriju ir mandelēs un lazdu riekstos.

5. Tumšā šokolāde

Pirmkārt, tumšā šokolāde ir ļoti garda. Otrkārt, tā ir ļoti noderīga mūsu smadzenēm, matiem, ādai un pat sirdij. Tomēr mēs nedrīkstam aizmirst, ka tā ir salda. Līdz ar to ieteicams lietot ierobežotu skaitu gardās uzkodas.

6. Žāvēti augļi

Šī ir laba uzkoda visiem saldummīļiem. Žāvēti augļi apmierina izsalkumu un, protams, ir organismam noderīgi. Tomēr daudzo kaloriju dēļ šo uzkodu ieteicams lietot ierobežotā daudzumā.

7. Vārīta ola

Ola – proteīna un D vitamīna avots, kam ir pozitīva ietekme uz kauliem un zobiem. Šis produkts tev sniegs sāta sajūtu, līdz ar to papildu centimetri tavam viduklim izpaliks.

8. “Veselīgās” sviestmaizes

Lai sviestmaizes būtu veselīgas, baltmaizi nepieciešams aizstāt ar pilngraudu maizi. Tai pa virsu vari uzklāt sieru ar zemu tauku saturu, vārītu gaļu, dažāda veida zivis vai dārzeņus.

Saistītās tēmas: KalorijasUzkodasveselīgi

Komentāri 0

youtube icon
Abonēt youtube