Latvijas mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums 2016.gadā salīdzināmajās cenās, pēc kalendāri izlīdzinātiem datiem, palielinājies par 1,9% salīdzinājumā ar 2015.gadu, liecina Centrālās statistikas pārvaldes dati.
Tostarp pārtikas preču mazumtirdzniecības apmērs pagājušajā gadā samazinājies par 1%, bet nepārtikas preču mazumtirdzniecībā bijis pieaugums par 3,7%.
2016.gada decembrī, salīdzinot ar 2015.gada decembri, mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums, pēc kalendāri izlīdzinātiem datiem, salīdzināmajās cenās palielinājies par 2%. Tostarp pārtikas preču mazumtirdzniecības apmērs sarucis par 6,3%, bet nepārtikas preču apgrozījums pieaudzis par 7,2%.
Lielākais apgrozījuma kāpums nepārtikas preču grupā minētajā laika periodā bija mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos (par 37,3%), informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā (par 11%), apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (par 10,5%), mājsaimniecības elektroierīču mazumtirdzniecībā (par 8,7%), kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecībā (par 8%), kā arī farmaceitisko un medicīnisko preču mazumtirdzniecībā (par 6,1%).
Savukārt apgrozījums samazinājās mazumtirdzniecībā nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā ir nepārtika (par 7,8%), mazumtirdzniecībā stendos un tirgos (par 7,2%), kā arī kosmētikas un tualetes piederumu mazumtirdzniecībā (par 6,5%).
Vienlaikus autodegvielas mazumtirdzniecībā apgrozījums pērn decembrī salīdzinājumā ar 2015.gada decembri pieaudzis par 10,6%.
Mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā kalendāra dienu ietekmi, salīdzinājumā ar 2015.gada decembri pieauga par 5,9%.
Statistikas pārvaldes dati arī liecina, ka 2016.gada decembrī, salīdzinot ar novembri, pēc sezonāli izlīdzinātiem datiem salīdzināmajās cenās mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums samazinājies par 1,3%.
Tostarp pārtikas preču mazumtirdzniecības apgrozījums sarucis par 3%, bet nepārtikas preču pārdošanas apmērs samazinājies par 0,3%.
Apgrozījums mēneša laikā samazinājies nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā ir nepārtika (par 9,6%), apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (par 5,4%), kosmētikas un tualetes piederumu mazumtirdzniecībā (par 4,7%), farmaceitisko un medicīnisko preču mazumtirdzniecībā (par 1,1%), kā arī mazumtirdzniecībā stendos un tirgos (par 0,7%).
Vienlaikus apgrozījums pieaudzis informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā (par 4,5%), mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos (par 3,6%), mājsaimniecības elektroierīču mazumtirdzniecībā (par 2,1%), kā arī autodegvielas mazumtirdzniecībā (par 0,9%).
2016.gada decembrī salīdzinājumā ar novembri mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā sezonalitāti, palielinājās par 17,7%.