Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs (LTAB), kas administrē sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku obligātās civiltiesiskās atbildības jeb OCTA Garantijas fondu, pilnveidojis līdzekļu atgūšanas veidus no autovadītājiem, kas izraisījuši negadījumu bez OCTA apdrošināšanas, bet kavē vai izvairās no zaudējumu segšanas Garantijas fondam.
LTAB turpmāk ciešāk sadarbosies ar apdrošinātājiem, apmainoties ar informāciju par tiem klientiem, kuri pretendē uz OCTA apdrošināšanas atlīdzību un vienlaikus ir arī Garantijas fonda parādnieki.
Izstrādāts mehānisms, kā tiesiskā ceļā saņemt Garantijas fondā līdzekļus no autoīpašniekiem – likumpārkāpējiem, kas iepriekš izraisījuši satiksmes negadījumu bez OCTA un radījuši zaudējumus Garantijas fondam un paralēli arī pretendē saņemt no apdrošinātāja OCTA atlīdzību, paziņojumā medijiem informē LTAB valdes priekšsēdētājs Jānis Abāšins.
“Mūsu mērķis ir rast efektīvākas metodes, kā sabalansēt Garantijas fonda ienākumus un izdevumus, kas ir visu autoīpašnieku interesēs, jo obligātie atskaitījumi Garantijas fondā tiek veikti no ikviena spēkrata īpašnieka iegādātās OCTA polises,” skaidro LTAB valdes priekšsēdētājs.
Zaudējumu atlīdzība no Garantijas fonda tiek izmaksāta saskaņā ar OCTA likuma un starptautisko normatīvo aktu prasībām. Lielāko Garantijas fonda atlīdzību izmaksu daļu veido izmaksas par satiksmes negadījumiem, kurus izraisījuši transportlīdzekļi bez OCTA apdrošināšanas. 2016.gadā no OCTA Garantijas fonda atlīdzībās cietušajiem kopā tika izmaksāti 2,6 miljoni eiro, bet atgūti – nedaudz vairāk kā viens miljons eiro.
Pērn gada beigās apdrošinātāji sāka veikt iemaksas Garantijas fondā, ko paredz normatīvie akti gadījumā, ja Garantijas fonda apmērs samazinās zem 20 miljoniem eiro. Ņemot vērā pēckrīzes gados raksturīgos lēnos ekonomikas izaugsmes tempus, OCTA vidējās atlī