Foto: Unplash.com

Viena no bīstamākajām situācijām ceļu satiksmē ir neapdomīgi transportlīdzekļu vadītāju manevri – apdzīšana, kreisais pagrieziens un pagrieziena signāla neieslēgšana, uzsākot manevru. Valsts policija šogad deviņos mēnešos fiksējusi 879 šādus satiksmes negadījumus, informē Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs (LTAB).

Lai aktualizētu problēmu, LTAB oktobrī īstenoja informatīvu kampaņu Ceļš nav spēle! Kļūdas nepiedod…

Tikai trīs Eiropas valstīs (t.sk. Latvijā), ceļu satiksmes noteikumi nosaka, ka nav aizliegts izdarīt apdzīšanas manevru ceļu krustojumos, ja vien konkrētās vietās to nenosaka īpaši aizliegumi, piemēram, regulējams krustojums, gājēju pāreja vai nepārtrauktā joslas sadalošā līnija, norāda LTAB.

“Apdrošinātāju līdzšinējā pieredze rāda, ka transportlīdzekļu vadītāji pārsvarā maldīgi uzskata, ka par ceļu satiksmes negadījuma izraisīšanu ir atbildīgs tas, kurš ir veicis apdzīšanas manevru. Visbiežāk par šādiem negadījumiem atbildība jāuzņemas tieši kreisā pagrieziena veicējam, atsevišķos gadījumos – abiem,” skaidro LTAB valdes priekšsēdētājs Jānis Abāšins.

Lai aktualizētu problēmu, LTAB oktobrī īstenoja informatīvu kampaņu Ceļš nav spēle! Kļūdas nepiedod… Tās ietvaros pieredzējušajiem un jaunajiem autovadītājiem tika atgādināts par drošu manevru veikšanu, kā arī īpaši akcentēts, kam jāpievērš uzmanība veicot kreiso pagriezienu. Tāpat no septembra vidus Waze lietotnē autovadītāji tiek brīdināti par ceļu posmiem visā Latvijā, kuros ir augsts satiksmes negadījumu biežums.

Aptuveni trešā daļa no šādām vietām ir saistīta ar kreiso pagriezienu un šī manevra bīstamību. Brīdinājumi Waze lietotnē tiek izvietoti, pamatojoties uz LTAB apkopotajiem datiem par vietām, kur visbiežāk notiek ceļu satiksmes negadījumi.

youtube icon
Abonēt youtube