Latvijas iedzīvotāji arvien vairāk ceļo uz eksotiskiem galamērķiem un populārāka kļūst došanās pēc individuāla pasūtījuma izstrādātos ceļojumos, aģentūrai BNS sacīja tūrisma aģentūras “Latvia Tours” finanšu direktore Linda Milča.
“Latvia Tours” finanšu direktore pastāstīja, ka, ņemot vērā tendences, arī “Latvia Tours” arvien vairāk plāno attīstīt individuālu galamērķu piedāvājumu klientiem. “Šī joma mums šobrīd nav tik attīstīta un mums ir izaugsmes iespējas, piepildot individuālo ceļotāju vēlmes un izstrādājot viņiem atbilstošus produktus,” sacīja Milča. Viņa piebilda, ka klienti ar augstāku labklājības līmeni vēlas nestandarta pieeju, nestandarta braucienus.
Tāpat Latvijas iedzīvotāji arvien biežāk izmanto iespēju apvienot darba komandējumus jeb darījuma braucienus ar atpūtu. “Klienti apzinās, ka visu laiku nevar strādāt un ir nepieciešams padomāt arī par atpūtu un brīvajā laikā ārpus biznesa sanāksmēm izzināt, kas ir pieejams vietā, kurp cilvēks atbraucis,” pastāstīja “Latvia Tours” finanšu direktore.
Pērn starp populārākajiem galamērķiem ierindojās Grieķija, Horvātija un Āzijas reģions, ko cilvēki izvēlējās kā alternatīvu Turcijai saistībā ar bažām par terora aktu draudiem šajā valstī. Vienlaikus Turcija cenas ziņā joprojām ceļotājiem ir pateicīgākais galamērķis, ņemot vērā šajā valstī pieejamos pakalpojumus – alternatīvu par tādu pašu cenu ir grūti atrast. Savukārt starp biznesa tūrisma galamērķiem populārākie pagājušajā gadā bija Lielbritānija, Francija, Krievija. Tāpat starp populārākajiem biznesa galamērķiem pērn ierindojās Āzijas valstis, jo arī daļa biznesa klientu izvēlējās šī reģiona valstis kā alternatīvu Turcijai.
Milča pastāstīja, ka ģeopolitiskā saspīlējuma dēļ pasaulē ir grūti prognozēt šā gada populārākos ceļojuma galamērķus. “Mēs nekad nezinām, kurā brīdī presē parādīsies informācija par draudiem vienā vai citā valstī. Ja kādreiz stabili iepriekš varējām paredzēt populārākos galamērķus, tad šobrīd ļoti daudz kas ir atkarīgs no publisko pieejamās drošību pasaulē. Protams, ir arī tādi cilvēki, kuri pēc informācijas presē par teroraktu, tāpat neatcels braucienu. Taču ir tādi klienti, kas izvērtē, lidot cauri vienai vai otrai lidostai jeb nē,” sacīja Milča, piebilstot, ka nereti terora draudi kādā no vienas konkrētas valsts pilsētām tiešā veidā neietekmē situāciju citās šīs valsts pilsētās un cilvēki tāpat turp brauc.
“Latvia Tours” kā prioritāro virzienu arī turpmāk plāno attīstīt darījuma braucienus, kas veido 80% no “Latvia Tours” apgrozījuma. “Mēs esam stipri šajā ziņā. Arī mūsu konkurenti ir spēcīgi, tāpēc nevaram atslābt konkurences dēļ un koncentrēties, piemēram, uz ienākošo tūrismu. Noteikti lielākos spēkus veltām izejošajam tūrismam, darījuma klientu apkalpošanai. Apkalpojam valsts iestādes, kā arī dažādus uzņēmumus un bankas. Tā ir liela atbildība,” sacīja Milča.
“Latvia Tours” ir viena no lielākajām tūrisma aģentūrām Latvijā. Tā ir dibināta 1992.gadā. Kompānijas pamatkapitāls ir 80 tūkstoši latu (113,8 tūkstoši eiro), un tā pieder investoram no Beļģijas Deividam Verjē.
BNS, +371 67088611, zinas@bns.lv