Zīmoliem aizvien vieglāk ir izmantot seksismu kā viegli īstenojamu vīrusu. Laikam ejot, mēs nonākam līdz baitiem, sniedzot zīmoliem tieši to, ko viņi vienmēr ir vēlējušies – interneta slavu.

Dažiem zīmoliem “pavilkšanās” uz seksismu ir kā sens sapnis, kas beidzot ir piepildījies – iespēja paplašināt apvāršņus, būt tam vārdam uz ikviena cilvēka lūpām vai tvītos pat tad, ja iemesls neatbilst sākotnēji noteiktajam mērķim.

Nepastāv tāda lieta kā slikta publicitāte

Kā sacīja Oskars Vailds: “Vienīgā lieta, kas ir sliktāka par kāda zīmola apspriešanu, ir nerunāšana par to vispār.” Zīmolu vadītāji ir labi informēti par to,” sacīja Liverpūles Universitātes mārketinga profesors Entonijs Patersons (Anthony Patterson). “Atbilde kā apvainojums vai atbalsts apliecina to, ka patērētāji iesaistās diskusijās par tavu zīmolu.”

Kā atzīst profesors, zīmolu vēlēšanās iesaistīties domstarpībās izriet no raizēm par to, ka viņu jaunākās kampaņas tiks nepamanītas un tās ignorēs “vienaldzīgi un nesavtīgi patērētāji”. “Zīmoli ļoti labi zina, ka, iesaistoties domstarpībās – tieši vai netieši – un pievienojot komentāru, ko var interpretēt kā seksismu, pavisam noteikti saņems atbildi no vērīgiem sociālo tīklu lietotājiem, turpina Patersons.

Par piemēru var tikt ņemts Daily Mail virsraksts. Lielbritānijas Brexit sarunu vadīšanas priekšvakarā izdevums nāca klajā ar virsrakstu, lietojot haštagu #LegsIt (nevis #Brexit), kas iekaroja Twitter topa virsotnes. Laikraksta virsraksts deklarēja: “Aizmirstiet Breksitu, kurš ieguva kājas!” Blakus virsrakstam atradās fotogrāfija ar Skotijas pirmo ministri Nikolu Sturgeonu un Lielbritānijas ministri Terēzu Maju, un, protams, viņu kājām, kas izsauca tūkstošiem sociālo mediju un lietotāju dusmas.

Pavisam nesen USPAAH, kas ir samērā nezināma mobilā SPA lietotne, tika apspriesta Twitter par seksisma reklāmu Londonas metro stacijā. Tomēr tā vietā, lai atvainotos, zīmols uz kritiku atbildēja ar virkni bezkaunīgām atbildēm, piemetot uguni Twitter diskusijai. “Mēs uzskatām, ka tā ir vienkārši nevainīga anekdote, pamatojoties uz mūsu pieredzi. Tas arī viss. Bet paldies par jūsu atsauksmēm,” kāds no USPAAH pārstāvjiem komentēja kompānijas Twitter kontā. Jautāts pēc komentāra, pārstāvis sacīja, ka apzinoties, ka kompānijas “nekaunīgā kampaņa” ir izraisījusi “nelielu nesaprašanos Twitter”.

Ja zīmols vai medijs apzināti izmanto seksismu kā ierīci, lai iegūtu uzmanību pat tad, ja darbinieki nav vienisprātis ar kampaņas vēstījumu, tas “pielej degvielu” dzimumu aizspriedumiem un naidam pret sievietēm. Šīs reklāmas var šķist nekaitīgas, tomēr ne visi būs informēti par mārketinga stratēģiju, kas slēpjas aiz šīs vienas reklāmas.

 

Saistītās tēmas: internetsreklāmasSeksismszīmoli

Komentāri 0

youtube icon
Abonēt youtube