Ikgadējam atvaļinājumam Latvijā 51% iedzīvotāju tērē no 500 līdz 1000 eiro, liecina ceļojumu aģentūras “Latvia Tours” veiktā aptauja.
Vienlaikus 23% Latvijas iedzīvotāju ikgadējai atpūtai mēdz atvēlēt vairāk nekā 1000 eiro. Savukārt 21% respondentu atzinuši, ka ikgadējam atvaļinājumam parasti tērē no 200 līdz 300 eiro, bet 5 % – līdz 100 eiro.
Tāpat aptaujas dati atklāj, ka šovasar atvaļinājumā plāno doties 73% Latvijas iedzīvotāju, kamēr 12% respondentu norādījuši, ka atvaļinājumu parasti plāno citos gadalaikos. Tajā pašā laikā 7% aptaujāto iedzīvotāju atzinuši, ka atvaļinājumā nedosies, bet 8% vēl nav izlēmuši.
“Latvia Tours” direktore Ieva Keiša arī atzīmēja, ka atbilstoši aptaujas datiem lielākā daļa Latvijas iedzīvotāju atvaļinājumā izvēlas doties uz ārzemēm, taču katrs piektais izvēlas brīvo laiku pavadīt, neizbraucot no valsts. “Domāju, ka viens no faktoriem, kas ietekmē lēmumu pavadīt atvaļinājumu Latvijā, ir ierobežots budžets, tomēr tas nav vienīgais faktors – ar katru gadu paplašinās iespēju klāsts, kas tiek piedāvātas pilnvērtīgai atpūtai Latvijā, sevišķi ģimenēm ar bērniem,” viņa sacīja.
Keiša piebilda, ka tālāku galamērķu apmeklēšana prasa arī lielākus finansiālus ieguldījumus, un rūpīgāku plānošanu, taču to atsver citu kultūru un eksotiskas dabas iepazīšana.
Pēc “Latvia Tours” novērojumiem, populārāko atvaļinājumu galamērķu vidū pozīcijas arvien saglabā Eiropas valstis ar saulainu klimatu.
“Latvia Tours” aptauja veikta tiešsaistē šogad jūnija pirmajā nedēļā. Aptaujā piedalījās 211 Latvijas iedzīvotāji vecumā no 18 līdz 70 gadiem.
Aģentūra LETA jau vēstīja, ka “Latvia Tours” apgrozījums šogad pirmajos piecos mēnešos pieauga par 23% salīdzinājumā ar attiecīgo periodu pērn, sasniedzot 8,6 miljonus eiro. Savukārt 2016.gadā “Latvia Tours” strādāja ar 17,567 miljonu eiro apgrozījumu un peļņu 152 053 eiro apmērā.
“Latvia Tours” ir viena no lielākajām tūrisma aģentūrām Latvijā. Tā ir dibināta 1992.gadā. Kompānijas pamatkapitāls ir 113 820 eiro, un tā pieder investoram no Apvienotās Karalistes Deividam Verjē.