Čehijas vilcienu ražotājs “Škoda Vagonka” ir vērsies Iepirkumu uzraudzības birojā (IUB) ar iesniegumu par pārkāpumiem AS “Pasažieru vilciens” rīkotajā sarunu procedūrā elektrovilcienu iepirkumam, aģentūru LETA informēja kompānijas pārstāvji.
Plašāk par notikumiem, kas saistīti ar “Pasažieru vilciena” rīkoto piepilsētas elektrovilcienu iepirkumu, “Škoda Vagonka” pārstāvji informēs preses konferencē otrdien, 4.decembrī. Preses konference notiks plkst.14 viesnīcas “Rixwell Hotel Konventa Sēta” konferenču zālē “Kampenhauzens”.
Preses konferencē piedalīsies “Škoda Vagonka” viceprezidents Ivo Gurnaks, “Škoda Vagonka” biznesa attīstības direktors Romāns Sorkins, kā arī Čehijas vēstnieks Latvijā Miroslavs Koseks.
Preses konferencē “Škoda Vagonka” pārstāvji plāno informēt par iepirkumu procesa gaidu, izgaismot iespējamos pārkāpumus, kā arī stāstīt par iespējamo procesa turpmāko attīstību.
Aģentūra LETA jau vēstīja, ka “Pasažieru vilciens” par uzvarētāju elektrovilcienu iegādes iepirkumā atzinis Spānijas uzņēmumu “Talgo”, kura piedāvātā līgumcena ir 225 303 262 eiro. Līgumcenā ietilpst vilcienu, to uzturēšanai nepieciešamā aprīkojuma piegāde, rezerves daļu fonda piegāde pirmajiem pieciem gadiem, kā arī personāla apmācība.
“Pasažieru vilciena” valdes priekšsēdētājs Rodžers Jānis Grigulis norādīja, ka “Talgo” piedāvājums bija saimnieciski izdevīgākais visā vilcienu paredzētajā ekspluatācijas laikā jeb 35 gados. Jautāts, kādas bija pārējo pretendentu piedāvātās līgumcenas, Grigulis sacīja, ka nākamais izdevīgākais piedāvājums bija par nepilniem 20 miljoniem eiro dārgāks.
Tāpat vēstīts, ka “Škoda Vagonka” pēc elektrovilcienu iepirkuma konkursa rezultātu paziņošanas izteica iespējamību vērsties IUB, apstrīdot konkursa rezultātus. “”Škoda Vagonka” ir pārsteigta par šādu negaidītu PV lēmumu paziņot “Talgo” par iepirkuma uzvarētāju, jo tādējādi, pretēji “Pasažieru vilciena” apgalvotajam, Latvija par pasažieru vilcieniem samaksās kopumā par 10 miljoniem eiro vairāk. “Škoda Vagonka”, iesniedzot piedāvājumu “Pasažieru vilciena” izsludinātajā konkursā par piepilsētas pasažieru elektrovilcienu piegādi, izteica finansiāli visizdevīgāko piedāvājumu,” uzsvēra Sorkins.
Viņš skaidroja, ka “Škoda Vagonka” piedāvājumā ietvertās vidējās kopējās izmaksas uz vienu pasažieru sēdvietu gadā bija 893,59 eiro, ko “Škoda Vagonka” joprojām gatavs nodrošināt.
“Kā zināms no piedāvājumu atvēršanas procedūras, kas notika 6.augustā, nākamais izdevīgākais finanšu piedāvājums bija par vairāk nekā 4% dārgāks. Mums ir pamats uzskatīt, ka vēlāk trīs mēnešu periodā mūsu piedāvājums apzināti tika padarīts dārgāks. Notika piemērojamās metodikas maiņas un vairākas aprēķinu korekcijas, uz kurām tik ļoti uzstāja PV un kur vairākos gadījumos mēs piekāpāmies, lai gan uzskatījām, ka tas nepamatoti sadārdzina mūsu piedāvājumu. Visu laiku mēs apliecinājām, ka esam gatavi godprātīgi izpildīt pasūtījumu atbilstoši sākotnēji iesniegtajam piedāvājumam, uzņemoties pilnu atbildību, kāda paredzēta līgumā. Pat pēc tām korekcijām, kurām mēs piekāpāmies, mūsu piedāvājums viennozīmīgi bija labākais. Mēs vēlamies norādīt, ka “Škoda Vagonka” jau ir ražojusi šāda tipa vilcienus ar izmaksām, kas tika iestrādātas piedāvājumā,” skaidroja Sorkins.
“Škoda Vagonka” pārstāvis uzsvēra, ka 21.novembrī publiski paziņotie rezultāti nemaz neatbilst iepirkumā prasītājiem – tajā tika prasīts norādīt kopējās vidējās izmaksas uz vienu pasažiera sēdvietu gada laikā un piegādes grafiku, kas tad arī kalpoja par kritēriju uzvarētāja noteikšanai.
Par tiesībām piegādāt 32 jaunus elektrovilcienus sacentās četri pretendenti – “Talgo”, Šveices kompānijas “Stadler” Polijas meitasuzņēmums, Spānijas kompānija “Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles” (CAF) un “Škoda Vagonka”.
Šis ir Latvijas trešais mēģinājums nopirkt jaunus vilcienus. Pirmajā iepirkumā piedalījās CAF un “Stadler”, par uzvarētāju tika pasludināts CAF, taču “Stadler” ierosinātās tiesvedības rezultātā konkursa rezultāts tika atcelts. Otrajā iepirkumā piedalījās “Hyundai Rotem” un “Stadler”. Labākās cenas piedāvājumu iesniedza “Hyundai”, taču tika izslēgts no konkursa tehnisku iemeslu dēļ, savukārt toreizējais satiksmes ministrs Anrijs Matīss paziņoja, ka vilcienu iegādei no “Stadler” nav finansējuma, un “Pasažieru vilciens” līgumu nenoslēdza.
“Pasažieru vilciens” ir izveidots 2001.gadā, nodalot iekšzemes pasažieru pārvadājumus no “Latvijas dzelzceļa” veiktajām funkcijām. Iepriekš PV 100% bija “Latvijas dzelzceļa” meitasuzņēmums, taču 2008.gada oktobrī tas tika pārveidots par valsts uzņēmumu.
Ziņas avots: LETA.