Foto: Unplash.com/attēlam ir ilustratīva nozīme

Šobrīd mazumtirdzniecība, tāpat kā daudzas citas nozares, piedzīvo strauju digitalizācijas vilni un tiecas uz ilgtspējīgu attīstību. Tehnoloģijas arvien vairāk aizstāj cilvēka roku darbu gan produktivitātes uzlabošanas, gan darbaspēka trūkuma, gan arī vides faktoru dēļ.

Viens no digitalizācijas risinājumiem ir standarta drukāto cenu zīmju aizstāšana ar elektroniskajām cenu zīmēm –tādējādi tās vairs nav tikai statisks mehānisms cenu atspoguļošanai, bet gan kalpo arī kā lielisks uzziņu avots klientam, mārketinga kanāls un ir neaizvietojams palīgs veikala personālam.

Mazumtirdzniecības veikalu tīkls Maxima kā pirmais Latvijā ir pilnībā aprīkojis veikalu Pilsoņu ielā 1-k1, Rīgā, ar digitālajām cenu zīmēm. Kopumā šajā veikalā sadarbībā ar uzņēmumu Hansab ir uzstādītas teju 12 000 elektroniskās cenu zīmes, kuras paredz krietni atvieglot darbinieku ikdienu un sniegt būtisku laika ekonomiju, informē uzņēmumā.

Turklāt šis risinājums būtiski samazina izdrukātā papīra apjomu, radot gan videi, gan cilvēkiem draudzīgākus apstākļus.

Viens no galvenajiem risinājuma ieviešanas mērķiem bija atvieglot preču cenu zīmju maiņu tajās veikala zonās, kurās to nepieciešams darīt relatīvi bieži regulāru sortimenta un cenu izmaiņu dēļ.

Līdz ar risinājuma ieviešanu, darbiniekiem vairs nav jāveic manuāla cenu nomaiņa, kas būtiski uzlabo kā darbinieku produktivitāti, tā ļauj izvairīties no cilvēciskas iespējas kļūdīties. Hansab Mazumtirdzniecības risinājumu grupas vadītāja Laura Luca uzsver, ka cenu atbilstība ir vitāli būtiska ne tikai klientam, bet arī mazumtirgotājam, jo preces cenas atbilstība kasē veido vai grauj uzticību veikalam.

«Elektroniskās cenu zīmes mums ļauj to risināt vairs neiesaistot apjomīgu cilvēkresursu, kā tas līdz šim bija ierasts. Aktuālās cenu zīmes veikalu tīklā vienmēr var atjaunot ar vienu pogas spiedienu – centralizēti un momentāni, vai arī uzstādot konkrētu laiku, datumu,» stāsta projekta ieviesēji.

Tiek lēsts, ka līdz 2025.gadam elektronisko cenu zīmju tirgus palielināsies par vairāk nekā 25%, visvairāk paplašinoties tieši Eiropā.

Tas skaidrojams ar lietu interneta (IoT) izplatības pieaugumu un patērētāju vēlmi pēc automatizētas, izsmalcinātas iepirkšanās pieredzes, kā rezultātā arvien biežāk tirdzniecības vietās Latvijā būs novērojami tādi automatizācijas risinājumi kā elektroniskās cenu zīmes, Click&Collect un pašapkalpošanās kases, kuras jau daudziem ir kļuvušas par neatņemamu iepirkšanās sastāvdaļu. Organiskai veikala darbībai elektroniskas cenu zīmes jau šobrīd ir obligātas, īpaši, ja veikalam ir svarīgi, lai vienmēr visas cenas uz cenu zīmes un kases sistēmā būtu vienādas un nomainītos vienlaicīgi.

youtube icon
Abonēt youtube