Foto: Pexels
Japānā ierosināta kampaņa Sake Viva! ar mērķi palielināt alkohola pārdošanas apjomus iedzīvotāju vidū. Pēdējos gados alkohola patēriņš krītas, kā rezultātā arī valsts budžetā samazinās ieņēmumi no akcīzes nodokļa.
2011.gadā akcīzes nodoklis nodrošināja 3% no Japānas valsts budžeta ieņēmumiem, taču 2020.gadā šis rādītājs sarucis zem 2%. Valstij ar hronisku budžeta deficītu un valsts parādu vairāk nekā 200% apmērā no iekšzemes kopprodukta tā ir problēma, ziņo Financial Times.
Japānas jaunieši dzer daudz mazāk alkohola kā viņu priekšteči. Vidējais gada patēriņš nokrities no 100 litriem 1995.gadā līdz 75 litriem 2020.gadā.
Alkohola patēriņa pīķis Japānā bija pirms 40 gadiem. Toreiz cilvēki praktiski ik dienu dzēra sakē, vēlāk daudz populārāks kļuva alus. Pēc tam Japāna pārdzīvoja vīna bumu, tad viskija bumu, taču kopumā alkohola patēriņš krīt.
Lai mainītu šo tendenci Japānas ieņēmumu dienests aicinājis cilvēkus vecumā no 20 līdz 39 gadiem iesniegt biznesa idejas, kā palielināt sabiedrības interesi par alkoholu.
Tikmēr Japānas Veselības ministrija paziņojusi, ka tai nav nekādas saistības ar šo konkursu.
Lasiet arī: Japānā par agresiju internetā varēs tikt pie gadu ilga cietumsoda