Publicitātes foto
“Rail Baltica” Rīgas Centrālā mezgla būvnieks BERERIX veicis pirmās dzelzceļa stacijas ēkas arkas pēdas uzstādīšanu. Ar šo nozīmīgo soli jaunās dzelzceļa stacijas izbūvē uzsākts darbs pie jumta karkasa konstrukcijas izbūves, kas vēl skaidrāk iezīmēs jaunās stacijas aprises.
Līdz novembra beigām stacijas dienvidu zonā kopumā plānots uzstādīt astoņas šādas konstrukcijas, darbus secīgi plānojot gan naktīs, gan pa dienu. Stacijas jumta augstākais punkts sasniegs gandrīz 30 metru atzīmi.
Pirmās trīs arkas pēdas septembra laikā tiks uzstādītas topošās stacijas rietumu pusē, katras konstrukcijas svaram sasniedzot 38 līdz 41 tonnu. Ņemot vērā, ka atsevišķas šo konstrukciju daļas ir pārāk lielas un smagas, lai tās transportētu uz būvlaukumu vienā gabalā, tās vairāku dienu garumā tiek montētas un sametinātas būvlaukumā uz vietas.
Ievērojamo izmēru dēļ konstrukciju transportēšanai pa būvlaukumu tiek izmantota pašgājēja modulārā transportiera sistēma (SPMT), savukārt tālāk arkas pēdas konstrukciju nepieciešamajā vietā, virs dzelzceļa peronu līmeņa, paceļ ar šobrīd Baltijā lielāko kāpurķēžu celtni.
Ņemot vērā, ka arkas pēdu konstrukcijas šajā būvniecības darbu posmā tiek uzstādītas esošo dzelzceļa sliežu ceļu tuvumā, darbi pamatā plānoti vakarā, laikā no plkst.21.00 līdz 24.00, lai minimāli ietekmētu vilcienu satiksmi. Atsevišķos septembra vakaros tiks slēgts Rīgas Centrālās dzelzceļa stacijas 5. sliežu ceļš, un vilcieni Jelgavas virzienā aties no 1. ceļa.
Turpmākajos mēnešos topošās Rīgas Centrālās dzelzceļa stacijas zonā BERERIX turpinās darbu pie dzelceļa pārvadu klāju betonēšanas, un turpinās pasažieru platformu konstrukcijas izbūvi starp jau izbūvētajiem klājiem. Tāpat tiks uzstādītas trīs tērauda arkas pēdas arī topošās stacijas austrumu pusē un divas dienvidu daļā, katras svaram sasniedzot aptuveni 65 tonnas.
Stacijas zona ir “Rail Baltica” Rīgas Centrālā mezgla apjomīgākā un tehniski sarežģītākā daļa. Tuvākajos mēnešos BERERIX plāno pabeigt arī 3. stāvā plānotās uzgaidāmās zāles plātnes betonēšanu un uzstādīs pirmos jumta karkasa elementus – konstrukciju, uz kuras vēlāk tiks uzstādīts ēkas jumts. Jaunās stacijas jumta konstrukcija ir veidota no tūkstošiem tērauda stieņu, kas savstarpēji savienoti ar tērauda mezgliņiem.
Rīgas Centrālā dzelzceļa stacija “Rail Baltica” projekta rezultātā taps par apmeklētāju ziņā lielāko pasažieru apkalpes vietu Baltijā – ar iespēju aizbraukt uz jebkuru Latvijā un Eiropā izvēlētu galamērķi. Jaunā stacija būs funkcionāli pieejama visām sabiedrības grupām, kā arī piedāvās dažādas ērtības Rīgas iedzīvotājiem un pilsētas viesiem, t. sk. būs pieejami 23 eskalatori, 16 lifti, 25 jaunas kāpnes nokļūšanai uz platformām, tāpat tiks izbūvēts taktilais tīklojums visā “Rail Baltica” projekta zonā un stacijas ēkā, nodrošinot arī taktilās vadlīnijas no sabiedriskā transporta pieturvietām līdz pat vilcienu platformām.
Lasiet arī: Jauno kultūras ministri iet politikā pamudinājusi VARAM ministra iebraukšana kristiešu pūlī
Stacijā kopskaitā būs astoņas platformas un 14 sliežu ceļi, kā arī paaugstinātas platformas ērtākai iekāpšanai. Augstākajā stacijā līmenī atradīsies uzgaidāmās telpas aptuveni 6500 m2 platībā ar biļešu kasēm, informācijas tablo, dažādiem pakalpojumiem. Iekļūšana stacijā tiks nodrošināta no visām tās pusēm, un blakus tai atradīsies jauna kiss&ride iela drošai pasažieru atvešanai un sagaidīšanai. Ērtāku pārvietošanos nodrošinās bagāžas apstrādes un reģistrēšanas lidojumiem funkcionalitāte air-to-rail. Tiks paplašinātas arī mikromobilitātes iespējas ar jaunu plašu veloceļu, iespēju atstāt savu velosipēdu, izīrēt koplietošanas mikromobilitātes rīkus.