Publicitātes foto
“Rail Baltica” kopuzņēmums “RB Rail” AS paziņojis par desmitā līguma parakstīšanu ar Eiropas Klimata, infrastruktūras un vides izpildaģentūru, kas projektam papildus nodrošinās aptuveni 1,394 miljardus eiro, no kuriem aptuveni 1,163 miljardus eiro sedz EISI instruments un 231 miljonu eiro trīs Baltijas valstis.
Šis ir lielākais piešķirtais ES finansējums šajā finanšu periodā un viena no apjomīgākajām piešķirtajām summām starp citiem salīdzināmas nozīmes ES infrastruktūras projektiem. Jaunākā EISI uzsaukuma rezultāti tika paziņoti šī gada vasarā.
“”Rail Baltica” no ambiciozas vīzijas sarežģītā procesā pārtop par taustāmu realitāti. Šis finansējums nav tikai ieguldījums Eiropas Savienības dalībvalstu infrastruktūrā – tas ir garants labāk savienotai, noturīgākai un vienotākai Eiropai,” sacīja Marko Kivila, “RB Rail” AS pagaidu izpilddirektors. “Sekos vēl viens finansējuma uzsaukums šajā finanšu periodā (2021.-2027.). Ciešā sadarbībā ar visiem nacionālajiem partneriem nodrošināma spēcīga pozīcija gaidāmajās budžeta sarunās.”
“”RB Rail” sagatavoja ļoti spēcīgu finansējuma pieteikumu, un šis lēmums apstiprina mūsu atbalstu šim projektam. Igaunijai, Latvijai un Lietuvai ir jābūt labāk savienotām ar pārējām ES valstīm – karš Ukrainā ir pierādījis, cik tas ir svarīgi. Es ceru, ka projekta partneri efektīvi izmantos šo atbalstu un attīstīs šo trūkstošo dzelzceļa savienojumu pēc iespējas ātrāk,” sacīja Eiropas Komisijas Mobilitātes un transporta ģenerāldirektorāta (DG MOVE) ģenerāldirektore Magda Kopčinska.
“”Rail Baltica” galvenais finansējuma avots ir Eiropas Savienības finansējums, kas tiek iegūts, konkurējot ar citiem Eiropas infrastruktūras projektu pieteikumiem,” skaidro Satiksmes ministrijas valsts sekretāres vietniece Kristīne Malnača.
“Latvijai un projektam ir būtiski šo atbalstu saglabāt arī nākamajā ES daudzgadu finanšu periodā. Pašlaik svarīga loma ir arī projekta nacionālā ieviesēja – uzņēmuma “Eiropas Dzelzceļa līnijas” – uzkrātajai pieredzei apjomīgu būvdarbu vadīšanā. Šobrīd būtiski turpināt mērķtiecīgu un pakāpenisku Rail Baltica izbūvi, lai projekta pirmajā kārtā Latvijai nodrošinātu pārrobežu savienojuma izveidi un demonstrētu spēju apgūt piešķirtos līdzekļus.”
Lasiet arī: Raimonds Pauls: Pa ilgiem laikiem ir izdevies atrast dziedātāju, kas var padziedāt
Lasiet arī: Dienesta romāni un greizsirdības uzplūdi – mīlestības un attiecību horoskops novembrim
Lasiet arī: Aivis Ceriņš par dzīvi pēc šķiršanās: Grauzt sevi un dzīvot pagātnē nav jēgas