Publicitātes foto

“Rail Baltica” pamattrases būvnieks “ERB Rail”, piesaistot vairākus vietējos uzņēmumus, ir uzsācis apjomīgus darbus Iecavas infrastruktūras apkopes punkta teritorijā – stratēģiskā vietā, kas kļūs par vienu no būtiskākajiem mezgliem projekta īstenošanā. 16 hektāru teritorijā jau notiek intensīva sagatavošanās, iezīmējot pamattrases būvdarbu uzsākšanas vietu.

Kā uzsver satiksmes ministrs Atis Švinka: “”Rail Baltica” būvdarbiem pēc iespējas ātrāk jāsākas šogad posmā no Iecavas uz Lietuvas robežu. Tas ir stratēģiski svarīgi mūsu valsts drošībai, un mums jārāda sabiedrībai, ka virzāmies uz priekšu ar konkrētiem un praktiskiem soļiem šī projekta īstenošanā.”

Ir pabeigta pagaidu būvlaukuma teritorijas iežogošana aptuveni 10,5 kilometru attālumā no Iecavas centra, virzienā uz Vārpām (Baldoni), aptuveni kilometra attālumā no valsts vietējas nozīmes autoceļa V9 “Iecava-Baldone-Daugmale”.

Būvlaukumā norit būvtehnikas un pagaidu biroja moduļu piegādes. Kopumā pagaidu birojs tiks iekārtots no 16 moduļiem. Vietējais Bauskas uzņēmums SIA “Kvēle” izbūvējusi elektroapgādes pieslēgumu pagaidu būvlaukuma vajadzībām, savukārt moduļu nomu un to uzstādīšanu nodrošina “Ramirent Baltic AS” Rīgas filiāle, informē  ”Eiropas Dzelzceļa līnijas”.

Nesprāgušas munīcijas (UXO) meklēšana 16 hektāru platībā tiek veikta, ievērojot starptautiskās drošības prasības. Darbu īsteno augsti kvalificēti speciālisti, izmantojot modernas tehnoloģijas, kas ļauj efektīvi skenēt augsni un identificēt iespējamās vēsturiskās munīcijas atliekas. Darbi norit sistemātiski, sadalot teritoriju kvadrantos, lai veiktu rūpīgu pārbaudi metru pa metram.

Pēc būvlaukuma nožogošanas, konteineru uzstādīšanas, pagaidu biroja labiekārtošanas un munīcijas meklēšanas darbu pabeigšanas izbūvēs pagaidu piekļuves ceļu, kā arī veiks esošo ēku demontāžu, ko īstenos ceļu būves uzņēmums Binders. Šie darbi plānoti aprīlī.

Plašāka mēroga būvdarbi secīgi sāksies aprīlī, kad paredzēts uzsākt būvlaukuma pamatnes izbūvi. Pamattrases būvlaukums tiks veidots kā uzbērums aptuveni divu metru augstumā. Darbi ietvers caurteku izbūvi, grunts apmaiņu un laukuma uzbēruma izveidi aptuveni 16 hektāru platībā.

Līdz tam kravas transporta intensitātes palielinājums nebūs būtisks – piegādes uz būvlaukumu veiks līdz desmit kravas transporta vienībām diennaktī pa vienu transporta maršrutu.

Sākotnēji tiks izmantoti valsts autoceļi – Rīgas apvedceļš A5, autoceļš A7 “Rīga-Bauska-Lietuvas robeža (Grenctāle)”, autoceļš V9 “Iecava-Baldone-Daugmale”, autoceļš V5 “Piebalgas-Dzelzāmurs-Ratstrauti” un autoceļš P89 “Ķekava-Skaistkalne”.

Lasiet arī:

«Esmu tagad tā kā nocietinājies,» – Intars Busulis atklāj, kā izdzīvo mammas zaudējumu

Trīs reizes gadā dodas pie karaļa – kā aizrit ekspolitiķes Solvitas Āboltiņas ikdiena

Jauna ēra klāt – trīs zodiaka zīmes, kam šopavasar sāksies cita dzīve

VIDEO | Latvijā izrādīs filmu, ko ne viens vien kinokritiķis atzinis kā vienu no labākajām pērn  

Seši vitamīni un minerālvielas, kas palīdzēs atjaunot enerģiju pavasarī

Sāp galva? Desmit jautājumi, ko sev uzdot, pirms ķerties pie pretsāpju zālēm

Anna Sedokova atklāj sirdi jaunajā dziesmā – personiska atbilde par piedzīvoto

Seko mums arī Facebook,X, Instagram un Draugiem

youtube icon
Abonēt youtube