Uzņēmums “Facebook” informējis ASV likumdevējus, ka Krievijas aģenti 2016.gada ASV prezidenta vēlēšanu kampaņas laikā izveidojuši sociālajā tīklā 129 pasākumus, no kuriem vismaz daļa bija politiski mītiņi par pretrunīgiem jautājumiem, piemēram, imigrāciju.
Rakstiskā paziņojumā ASV Kongresam “Facebook” ziņoja, ka krievu aģentu izveidotos pasākumus skatījuši 338 300 dažādi “Facebook” konti un 62 500 atzīmējuši, ka apmeklēs šos pasākumus. Taču “Facebook” nav informācijas par to, cik no šiem pasākumiem tiešām notikuši.
Ziņojums, kas datēts ar 8.janvāri, bet tika publiskots ceturtdien, tika iesniegts Kongresā pēc ASV Senāta Izlūkošanas komitejas pieprasījuma.
ASV izlūkdienesti secinājuši, ka Krievija centās ietekmēt ASV prezidenta vēlēšanu rezultātus, ko Maskava kategoriski noliedz.
“Facebook” ziņoja, ka ir pamanīta pārklāšanās starp krievu aģentu interneta mārketingu 2016.gadā un prezidenta Donalda Trampa kampaņu, bet tā ir nenozīmīga.
“Facebook” uzsvēris, ka neatrodas tādās pozīcijās, lai pamatotu vai atspēkotu vienas vai otras puses apgalvojumus.
Uzņēmums iepriekš ziņoja, ka divu gadu laikā aptuveni 126 miljoni amerikāņu varētu būt redzējušu Krievijas atbalstītu politisku saturu “Facebook” un 16 miljoni amerikāņu varētu būt bijuši pakļauti Krievijas informācijai sociālajā tīklā “Instagram”.