Franču luksusa preču kompānija Chanel pārdošanā laida bumerangu, kā cena sastāda $1,930 un tas radīja lielu neapmierinātību no Austrālijas iedzīvotāju puses, ziņo BBC.
Cilvēktiesību aktīvisti, kuri aizstāv vietējo aborigēnu pēcnācējus, paziņoja, ka franču kompānija cenšas nopelnīt uz citu kultūru tradīcijām, ar to pašu aizvainojot un pazemojot iezemiešus.
https://twitter.com/JeffreeStar/status/864230022805995520?ref_src=twsrc%5Etfw&ref_url=https%3A%2F%2Fwww.theguardian.com%2Ffashion%2F2017%2Fmay%2F16%2Fchanels-2000-boomerang-criticised-for-humiliating-indigenous-australian-culture
“Es nesaprotu – ar ko tas atšķiras no lēta viltota bumeranga, ko var nopirkt lidostā. Tā ir tikai dārgāka versija,” sacīja organizācijas Indigenous Arts Code ģenerāldirektore Gabriela Salivana.
Pirms pāris dienām, kad Chanel prezentēja savu tirgus jaunumu, kompānija kļuva par kritikas upuri sociālajos tīklos. Galu galā pārstāvjiem nācās publicēt paziņojumu, kurā uzrakstīja, ka Chanel ciena visas kultūras un nožēlo, ka kādai no kultūrām lika justies aizskartai.
Taču kultūras aizstāvji uzskata, ka Chanel ir ne tikai jāatvainojas, bat arī jānosūta visi šī produkta pārdošanas ieņēmumi fondam, kas cīnās pret masveidīgu artefaktu ražošanu ārvalstīs.
Turklāt konkrēaits gadījums piesaistīja uzmanību, jo skandālā piedalījās liela starptautiska kompānija. Īstenībā ārzemju kompānijas ražo Austrālijas artefaktus pastāvīgi, bet to reti kurš pamana.
Attēls: chanel.com