Foto: Ilmārs Znotiņš, Valsts prezidenta kanceleja/Flickr

“Mērķis ir uzbūvēt funkcionējošu dzelzceļa līniju līdz 2030. gadam, taču termiņus ietekmē gan finansējuma pieejamība, gan līdz ar to – tehniskās iespējas,”, tā, tiekoties ar Eiropas Parlamenta priekšsēdētājas vietnieku un Transporta komitejas koordinatoru Robertu Zīli, norādījusi “RB Rail” izpilddirektora vietniece Kitija Gruškevica.

Eiropas Parlamenta priekšsēdētājas vietnieks un Transporta komitejas koordinators Roberts Zīle tikās ar “Rail Baltica” projekta vadošajiem pārstāvjiem Latvijā, lai pārrunātu aktuālos jautājumus saistībā ar projekta īstenošanu. Tikšanās laikā Zīle pauda stingru atbalstu “Rail Baltica” projektam un tā komandai, īpaši uzsverot gatavību palīdzēt risināt pašreizējos izaicinājumus, informē “RB Rai”l AS.

Tikšanās piedalījās Satiksmes ministrijas valsts sekretāra vietniece Kristīne Malnača, “Eiropas Dzelzceļa līnijas” valdes priekšsēdētājs Ēriks Diļevs un valdes locekle Baiba Zauere, kā arī “RB Rail” AS valdes locekle Kitija Gruškevica. Sarunas gaitā tika apspriesti gan tehniskie, gan finansiālie aspekti, kas šobrīd ir aktuāli projekta īstenošanā.

“Visas Baltijas valstis saskaras ar līdzīgiem izaicinājumiem, tādēļ tiek piemēroti tādi vienoti risinājumi kā projekta pārplānošana un ieviešana kārtās, tehnisko risinājumu pārskatīšana un projekta apjoma samazināšana. Taču ir arī nacionāla līmeņa jautājumi un risinājumi, kas jārisina, un uz ko sagaidām atbalstu no valdības. Mērķis ir uzbūvēt funkcionējošu dzelzceļa līniju līdz 2030.gadam, taču termiņus ietekmē gan finansējuma pieejamība, gan līdz ar to – tehniskās iespējas,” sacīja “RB Rail” izpilddirektora vietniece Kitija Gruškevica.

“Lai nodrošinātu “Rail Baltica” projekta sekmīgu īstenošanu, ir būtiski, ka Finanšu ministrija un citu nozaru ministrijas aktīvāk iesaistās finansējuma piesaistē. Mums jāskatās divos virzienos – gan plānojot nākamo daudzgadu budžetu, gan arī pārskatot esošos fondus. Ir svarīgi identificēt tās aktivitātes, kuras nevar paspēt apgūt plānotajā termiņā, un apsvērt iespēju pārdalīt šos līdzekļus “Rail Baltica” projektam. Šāda proaktīva pieeja ļautu efektīvāk izmantot pieejamos resursus un nodrošināt stabilu finansējumu šim stratēģiski svarīgajam infrastruktūras projektam. Turklāt mums noteikti jāmācās no Igaunijas piemēra, kur valdība nesen nolēma piešķirt papildu 200 miljonus eiro “Rail Baltica” projektam no CO2 izmešu kvotu tirdzniecības ienākumiem. Šāda inovatīva pieeja finansējuma piesaistē ne tikai atbalsta projekta īstenošanu, bet arī veicina zaļās ekonomikas mērķus. Mums Latvijā būtu jāapsver līdzīgas iespējas, izmantojot dažādus finansējuma avotus, kas saistīti ar klimata pārmaiņu mazināšanas iniciatīvām,” sanāksmē teica Ēriks Diļevs.

Diļevs uzsvēra, ka šāds risinājums ne tikai paātrinātu “Rail Baltica” projekta īstenošanu, bet arī stiprinātu Latvijas pozīcijas ilgtspējīgas transporta infrastruktūras attīstībā.  “Mēs aicinām Finanšu ministriju ciešāk sadarboties ar projekta īstenotājiem, lai kopīgi rastu optimālus risinājumus projekta finansēšanai gan īstermiņā, gan ilgtermiņā, ņemot vērā arī šādas inovatīvas finansēšanas metodes.”

Tikšanās laikā īpaša uzmanība tika pievērsta arī gaidāmajai “”Rail Baltica” draugu grupas” (Friends of Rail Baltica) sanāksmei, kas plānota 26.novembrī Strasbūrā. Šī grupa ir neformāls Eiropas Parlamenta deputātu forums, kas izveidots, lai veicinātu “Rail Baltica” projekta attīstību un nodrošinātu tam nepieciešamo politisko atbalstu Eiropas līmenī. Sanāksmē piedalīsies gan “RB Rail” AS pārstāvji, gan trīs Baltijas valstu transporta ministriju un projekta ieviesēju pārstāvji, kā arī Eiropas Parlamenta deputāti no dažādām politiskajām grupām un valstīm, īpašu uzmanību pievēršos ar projekta finansējumu saistītajiem jautājumiem.

Roberts Zīle uzsvēra: “”Rail Baltica” ir stratēģiski svarīgs projekts ne tikai Baltijas valstīm, bet visai Eiropas Savienībai. Esmu pārliecināts, ka, kopīgi strādājot, mēs spēsim pārvarēt visus izaicinājumus un nodrošināt projekta veiksmīgu īstenošanu. Šī būs šogad pirmā šāda sanāksme Strasbūrā, un es ticu, ka tā būs nozīmīga platforma, lai stiprinātu projekta atpazīstamību un atbalstu Eiropas līmenī.”

“RB Rail” AS un projekta ieviesēji turpinās cieši sadarboties ar Eiropas Parlamenta deputātiem un citām iesaistītajām pusēm, lai nodrošinātu “Rail Baltica” projekta sekmīgu virzību un īstenošanu, norāda uzņēmumā.

Lasiet arī:  Latvijā nacionālā lepnuma līmenis izteikti zemāks nekā pārējās Eiropas valstīs

Lasiet arī:  FOTO | Festivālu Staro Rīga četrās dienās apmeklējuši vairāk nekā 250 000 cilvēku

youtube icon
Abonēt youtube