AS “Sadales tīkls” ik gadu saņem ap 6 000 nepamatotu bojājumu pieteikumus, kuru rezultātā speciālistu brigādes ierodas uz izsaukumu un konstatē, ka pie elektrības atslēguma vainojamas problēmas īpašuma iekšējā elektrotīklā, kas ir īpašnieka atbildībā. Nepamatoto izsaukumu apkalpošana uzņēmumam izmaksā līdz pat 500 000 eiro gadā.

Lai šos resursus izmantotu efektīvi, ieguldot publiskā elektrotīkla modernizācijā un nodrošinot klientiem arvien drošāku elektroapgādi, “Sadales tīkls” aicina iedzīvotājus pirms bojājuma pieteikšanas uzņēmumā pārliecināties, vai elektrības pārtraukumu nav radījusi problēma īpašuma iekšējā elektrotīklā.

Kad īpašumā pazūd elektrība, vispirms svarīgi noskaidrot, vai pie atslēguma ir vainojamas problēmas publiskajā elektrotīklā, vai tomēr īpašuma iekšējā elektrotīklā, kas ir iedzīvotāja atbildībā. Pirmais solis, kā to noskaidrot – pārliecināties, vai īpašumā nav atslēgušies automātslēdži jeb t.s. “drošinātāji”. Ja tas ir noticis, tas nozīmē, ka problēma bijusi iekšējā tīklā; iemītnieki paši automātslēdžus var ieslēgt un nav nepieciešamības izsaukt “Sadales tīkla” speciālistu.

Ikviens nepamatotais izsaukums uzņēmumam diemžēl nozīmē neefektīvu resursu izmantojumu. Mūsu speciālisti dodas uz teju katru izsaukumu un, ja, ierodoties objektā, tiek konstatēts, ka bojājums ir noticis klienta iekšējā elektrotīklā, mūsu brigāde var tikai norādīt, ka tā novēršana ir īpašuma pārvaldītāja atbildība. Tāpēc aicinām iedzīvotājus pirms bojājuma pieteikšanas vienmēr pārbaudīt, vai pie tā nav vainojamas problēmas iekšējā elektrotīklā – šādi ikviens var iesaistīties publisko elektrotīklu kopējā modernizācijā, parūpējoties par arvien drošāku un kvalitatīvāku elektroapgādi mums pašiem, teic AS “Sadales tīkls” valdes priekšsēdētājs Sandis Jansons.

Katru dienu “Sadales tīkls” saņem vidēji 15 – 30 pieteikumus par problēmām klientu iekšējos elektrotīklos. Šī gada pirmajos deviņos mēnešos uzņēmums reģistrējis jau vairāk nekā 4000 nepamatotus bojājumu pieteikumus, kuru apkalpošana izmaksājusi tuvu 300 000 eiro.

Iespējamie elektroenerģijas padeves pārtraukuma iemesli

Speciālisti  atzīmē, ka elektroenerģijas padeves pārtraukuma iemesls nereti meklējams iekšējos elektrotīklos – bieži vien elektrība pazūd, jo atslēdzas automātslēdži jeb drošinātāji. Automātslēdžu galvenais uzdevums ir pasargāt cilvēku un īpašumu no nelaimes. Ja mājoklī ir bojāta elektroinstalācija vai kāda elektroiekārta, automātslēdzis atslēdzas, šādi pasargājot īpašumu no ugunsgrēka un cilvēku – no strāvas trieciena.

Automātslēdži var izslēgties arī gadījumos, kad elektrotīkls ir pārslogots. Speciālisti iesaka ņemt vērā arī to, ka daudzviet ēku elektroinstalācija ir novecojusi un nav piemērota arvien pieaugošajam elektrības patēriņam. Pie šāda elektrotīkla vienlaicīgi pieslēdzot vairākas jaudīgas elektroiekārtas, rodas pārslodze un automātslēdzis drošības nolūkos izslēdzas.

Jebkurā no situācijām “Sadales tīkls” iesaka konsultēties ar sertificētu elektriķi, kas palīdzēs novērst problēmu. Ļoti būtiski ir arī vismaz reizi 10 gados veikt elektroinstalācijas pārbaudi, kā to paredz Ugunsdrošības noteikumi – arī ar šo pienākumu tikt galā palīdzēs sertificēts elektriķis. Svarīgi ņemt vērā, ka bieža automātslēdžu atslēgšanās var signalizēt par novecojušu, bojātu vai regulāri pārslogotu iekšējo elektrotīklu.

Atceries par Digitālo karti, ja pazudusi elektrība

Ja elektrība ir pazudusi un visi īpašuma automātslēdži ir ieslēgti, visdrīzāk bojājums būs meklējams publiskajā elektrotīklā, skaidro eksperti. Pirms tā pieteikšanas “Sadales tīklā”, zvanot uz bezmaksas bojājumu pieteikšanas tālruni 8404, klienti aicināti apskatīt www.sadalestikls.lv esošo Digitālo karti, kur ir pieejama informācija par reģistrētajiem un pārbaudītajiem elektrības pārtraukumiem. Ja pārtraukums konkrētajā adresē nav atzīmēts Digitālajā kartē, tas jāpiesaka “Sadales tīklā”. Ja Digitālajā kartē elektrības pārtraukums ir redzams, bojājums uzņēmumā atkārtoti nav jāpiesaka.

Foto: Unplash.com

youtube icon
Abonēt youtube