Valsts kase varēs slēgt klienta kontu, ja kontā 24 mēnešu laikā tajā nebūs apgrozījums, paredz šodien Ministru kabinetā atbalstītie grozījumi kārtībā, kādā Valsts kase nodrošina maksājumu pakalpojumu sniegšanu.

Finanšu ministrijā (FM) informēja, ka samērā bieži tiek konstatētas situācijas, kad klienti, sākot reorganizācijas vai likvidācijas procesu, par to neinformē Valsts kasi, kā arī savlaicīgi nenokārto visas maksājumu pakalpojumu saistības, kas tālāk rada problēmas saistību pārņēmējam. Tāpēc radusies nepieciešamība papildināt noteikumus ar pienākumu klientam nokārtot visas maksājumu pakalpojumu saistības ar Valsts kasi pirms reorganizācijas vai likvidācijas pabeigšanas.

Tāpat spēkā esošā noteikumu redakcija paredz obligātu prasību informēt klientu ar ierakstītu vēstuli, pirms Valsts kase slēdza kontus. Tomēr, pēc FM teiktā, līdzšinējā pieredze rāda, ka vairāk kā viena trešdaļa vēstuļu tiek atgrieztas kā nepiegādājamas, jo klienti ilgstoši nav saimnieciski aktīvi un nav sasniedzami juridiskajā adresē.

Līdz ar to, lai taupītu valsts budžeta resursus un nodrošinātu efektīvu kontu slēgšanas procesu, noteikumos bija nepieciešams precizēt kontu slēgšanas kārtību, turpmāk noteikumos paredzot, ka Valsts kasei ir tiesības slēgt klienta kontu, paziņojot par to klientam ne vēlāk kā 60 dienas iepriekš, izmantojot eKasi, ja kontā 24 mēnešu laikā nav bijis apgrozījums.

Saistītās tēmas: klienta kontsMinistru kabinetsValsts kase

youtube icon
Abonēt youtube