Latvijas mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums šogad pirmajos divos mēnešos, pēc kalendāri izlīdzinātiem datiem, salīdzināmās cenās palielinājies par 2,5% salīdzinājumā ar pagājušā gada attiecīgo periodu, liecina Centrālās statistikas pārvaldes dati.
Tostarp pārtikas preču grupā apgrozījums salīdzinājumā ar 2016.gada attiecīgo periodu samazinājies par 0,7%, bet nepārtikas preču tirdzniecības apmēri palielinājušies par 5,2%.
2017.gada februārī, salīdzinot ar 2016.gada februāri, mazumtirdzniecības apgrozījums pieaudzis par 1,2%, tajā skaitā pārtikas preču mazumtirdzniecības apgrozījums sarucis par 1,3%, bet nepārtikas preču mazumtirdzniecībā bijis kāpums par 4,4%.
Lielākais apgrozījuma kāpums nepārtikas preču grupā bija mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos (par 29,8%), mazumtirdzniecībā nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā ir nepārtika (par 7,2%), metālizstrādājumu, krāsu un stikla mazumtirdzniecībā (par 6,7%), kā arī apģērbu un apavu mazumtirdzniecībā (par 5,4%). Savukārt apgrozījums samazinājās mazumtirdzniecībā stendos un tirgos (par 14%), farmaceitisko un medicīnisko preču mazumtirdzniecībā (par 4%), kā arī informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā (par 2,5%). Autodegvielas mazumtirdzniecības apgrozījums pieaudzis par 13%.
Mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā kalendāra dienu ietekmi, salīdzinājumā ar pagājušā gada februāri pieauga par 5,5%.
Šogad februārī, salīdzinot ar janvāri, pēc sezonāli izlīdzinātiem datiem, salīdzināmajās cenās mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums samazinājies par 0,7%. Tostarp pārtikas preču mazumtirdzniecības apgrozījums pieaudzis par 0,2%, bet nepārtikas preču pārdošanas apmērs sarucis par 0,7%.
Apgrozījums krities informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā (par 7,9%), apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (par 3,4%), farmaceitisko un medicīnisko preču mazumtirdzniecībā (par 2,1%), kā arī autodegvielas mazumtirdzniecībā (par 0,4%). Savukārt apgrozījums pieaudzis mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos (par 6,2%), nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā ir nepārtika (par 3,3%), mazumtirdzniecībā stendos un tirgos (par 2,2%), kā arī metālizstrādājumu, krāsu un stikla mazumtirdzniecībā (par 1,4%).
2017.gada februārī salīdzinājumā ar janvāri mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā sezonalitāti, samazinājās par 5,9%.