AS “Pasažieru vilciens” ceturdien, 2.augustā, informēs par jauno elektrovilcienu iepirkuma virzību, aģentūru LETA informēja uzņēmumā.

Pasākums notiks plkst.10 “Oracule Tang Space” koprades telpās Doma laukumā 2, Rīgā.

“Pasažieru vilciena” valdes priekšsēdētājs Rodžers Jānis Grigulis, valdes locekļi Inga Vagele un Aldis Daugavvanags iepazīstinās ar līdzšinējo iepirkuma norisi, izvēlēto iepirkuma metodi un tās specifiku, kā arī stāstīs par piedāvājumu vērtēšanas kritērijiem.

Patlaban “Pasažieru vilciens” ir pabeidzis jauno elektrovilcienu iepirkuma procedūras ietvaros no pretendentiem saņemto tehnisko piedāvājumu vērtēšanu, un pretendentiem ir nosūtīts uzaicinājums līdz šā gada 6.augustam iesniegt savus finanšu piedāvājumus elektrovilcienu piegādei. Finanšu piedāvājums ir iepirkuma procedūras pēdējais etaps, un pēc finanšu piedāvājumu izvērtēšanas tiks noskaidrots jauno elektrovilcienu piegādātājs.

Aģentūra LETA jau vēstīja, ka “Pasažieru vilciens” jauno elektrovilcienu piegādes līguma noslēgšanu pārcēlis uz šā gada trešo ceturksni. Pirms gada “Pasažieru vilciens” informēja, ka līgumu par jauno elektrovilcienu piegādi plānots noslēgt 2018.gada sākumā, bet šā gada sākumā uzņēmuma pārstāvji informēja, ka līgumu plānots noslēgt 2018.gada pirmajā pusē.

Lūgts komentēt iepriekš plānoto līguma noslēgšanas termiņu pārcelšanu, “Pasažieru vilciena” valdes priekšsēdētājs Rodžers Jānis Grigulis aģentūrai LETA norādīja, ka galvenie iemesli ilgajam iepirkuma procesam ir skaidrojami ar to, ka iepirkumā izvēlēta sarunu procedūra, kuras laikā paredzēts izvēlēties vislabāko piedāvājumu. Tas nozīmē, ka pretendentiem ir iespēja uzlabot piedāvājumus procedūras laikā.

Tāpat procesu paildzina tas, ka sarunu procedūras darba valoda ir latviešu, proti, komunikācija ar procedūrā iesaistītajiem ārvalstu pretendentiem notiek latviešu valodā, kas nozīmē, ka gadījumā, ja “Pasažieru vilcienam” procedūras laikā rodas jautājumi par pretendentu piedāvājumu, tos ir jātulko tieši tāpat kā pretendentu atbildes un lūgtos precizējumus.

Jau vēstīts, ka “Pasažieru vilciens” vērtē Spānijas uzņēmuma “Patentes Talgo S.L” (“Talgo”), Šveices kompānijas “Stadler” Polijas meitasuzņēmuma “Stadler Polska Sp. z o.o.” (“Stadler”), Spānijas kompānijas “Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles S.A.” (CAF) un Čehijas uzņēmuma “Škoda vagonka a.s.” iesniegtos piedāvājumus.

Iepirkumā paredzēts iegādāties 32 elektrovilcienus. Jauna ritošā sastāva iegāde nepieciešama, lai no 2021.gada sekmīgi iekļautos Autotransporta direkcijas izstrādātajā jaunajā sabiedriskā transporta sistēmā, kur vairs nav vietas vairāk nekā 50 gadu veciem vilcieniem ar komforta līmeni, kas atbilst pagājušā gadsimta 60.gadu izpratnei par pasažieru prasībām.

“Pasažieru vilciens” ir izveidots 2001.gadā, nodalot iekšzemes pasažieru pārvadājumus no “Latvijas dzelzceļa” veiktajām funkcijām. Iepriekš “Pasažieru vilciens” 100% bija “Latvijas dzelzceļa” meitasuzņēmums, taču 2008.gada oktobrī tas tika pārveidots par valsts uzņēmumu.

Ziņas avots: LETA.

Saistītās tēmas: Pasažieru vilciens

youtube icon
Abonēt youtube