Agnese Zeltiņa. Foto izgūts no Instagram @actressagnesezeltina
Aktrise Agnese Zeltiņa pieņēmusi lēmumu slēgt savu desmit gadu gaitā veidoto rotu biznesu “Soulstones”, vēsta žurnāls “Kas Jauns”.
“Par šādu lēmumu domāju jau labu laiku, jo krīzes un pārmaiņu tuvošanos es sajūtu tikpat intuitīvi kā to, ka pa vecam vairs nevar un pārmaiņas būs nenovēršamas. Pasaule šajos desmit gados ir mainījusies, un es vienmēr mainos pasaulei līdzi,” izdevumam atklāj aktrise.
“Kad pirms desmit gadiem atgriezos no Itālijas un radīju Soulstones, šajā segmentā spēlētāju bija pavisam maz. Mums ir ļoti talantīgi juveliermākslinieki, tomēr bižutērijas no pusdārgakmeņiem nebija. Un pilnīgi nepārprotami nākamo gadu laikā to saradās desmitiem, ja ne pat simtiem. Visi, kam nebija slinkums, pēkšņi sāka ražot rotas! Tas, kā uzplauka “mājražošana” tieši rotu segmentā, ir fenomenāli, es tam sekoju jau no brīža, kad mēs pašā sākumā ar manu komandu ar izbraukumiem apbraukājām visu Latviju. Bet atšķirībā no manis tās pārsvarā ir sievietes, kas to dara paralēli savam pamatdarbam, mājās un visu izsūta, izmantojot pakomātus. Viņām nav jāuztur liela studija pilsētas centrā tāpēc, ka klients ir pieradis visu aptaustīt un redzēt klātienē. Šīs lietas un ražojumi nav zīmols. Tur nav kolekciju, stāsta, koncepta, nav milzīgu iepirkumu, ko paredz katras jaunas kolekcijas izgatavošana, un nav milzīga nodokļu sloga.
Neviens nezina, kas rada šīs rotas, kas ir zīmola seja, kā gadiem tiek veidots zīmola stāsts, koncepts, stratēģija, izvēlēti sadarbības partneri, influenceri, modeļi un viss pārējais. Zīmols, ko esmu radījusi, ir vērtība, un tā tikai turpina pieaugt,” žurnālam “Kas Jauns” norāda Zeltiņa.
“Tāpat man nepatīk darīt to, ko dara visi. Tagad dabīgie akmeņi un rotas kļuvušas par “karstu trendu”, lai gan cilvēkiem joprojām ir ļoti paviršas zināšanas par tiem un to patieso iedarbību. Tirgus ir kardināli mainījies, visi gaida “mūžīgās atlaides”, un pie apstākļiem, ka Latvijā tirgus kopumā ir mazs, es sev, turpinot kā līdz šim, neredzu turpmāku izaugsmi. Šobrīd absolūti mainījušies ari cilvēku iepirkšanās ieradumi, viss notiek online. Neraugoties uz to, ka visus desmit gadus mēs sūtām rotas pa visu pasauli, es nekad savu biznesu nemēģināju piedāvāt pasaules tirgū, jo apzinos, ka mana zīmola lielā popularitāte Latvijā ir saistīta tieši ar mani kā personību. Divdesmit vienu gadu, pirms uzsāku savu biznesu, biju izveidojusi vārdu, kas ļāva man īsā laikā sasniegt lieliskus rezultātus sava zīmola biznesā. Mans vārds, enerģija un personība ir tas, kas atved pie manis cilvēkus, kuri izvēlas manas rotas. Es nekad neesmu vēlējusies rūpniecisku ražošanu, tikai un vienīgi roku darbu,” teic Zeltiņa. “Bez tam šis bizness ir ar izteikti sezonālu raksturu, eksperimentiem attiecībā uz kolekcijām, kas ietver lielas investīcijas, un, protams, jutu arī kara un krīzes ietekmi patērētāju maciņos, ar ko šobrīd saskaras daudzi.”
Lasiet arī: VIDEO | «Ielūdz ciemos Jāņos!» Magone izveļas no ķerras un sola turpinājumu «jūsu mājās»
“Studijas slēgšana nenozīmē aizvērt lappusi, bet paņemt miera un klusuma pauzi. Katru dienu Latvijā aizveras desmitiem veikalu, mēs redzam ielas, kur nonstopā tiek piedāvātas tukšas telpas. Un šī tendence tikai pieaug. Jebkurās attiecībās iestājas krīze, vai ne? Es jutu, ka sāku atražot pati sevi, ka nepieciešams kas cits, kardināli jauns. Šobrīd es ļoti izteikti izjūtu, kā viens posms manā dzīvē ir noslēdzies un es sāku jaunu posmu. Kad pirms desmit gadiem izveidoju zīmolu, mana sirds vēlme bija, lai manas rotas nokļūst pie visām Latvijas sievietēm. Tagad, pēc desmit gadiem, es droši varu teikt, ka šis mērķis ir piepildījies. Manas rotas ir teju katrai Latvijas sievietei, un, ja kādai to nav, tad manas klientes, kurām to ir pa vairākiem desmitiem, to kompensē,” smejoties, žurnālam “Kas Jauns” norāda aktrise.