Autore: Elizabete Mežule

Problēma ostu pārvaldībā bijusi personālijās un korupcijā, nevis pašā regulējumā, šādi izteikušies paneļdiskusijas par ostu lomu Latvijas attīstībā dalībnieki.

Ventspils brīvostas pārstāvis Ģirts Valdis Kristovskis paneļdiskusijā sacīja, ka reformas cēloņi ir nevis pārvaldības modelis pats par sevi, bet tā slikts izpildījums. Proti, atsevišķu cilvēku savtīgo interešu dēļ esošais pārvaldības modelis tiek diskreditēts.

Viņš arī norādīja, ka satiksmes ministra Tāļa Linkaita mērķis ir saprotams, un tas ir vērsts uz OECD labas pārvaldības principu ieviešanu. “Aicināju ministru sabalansēt trīs vaļu – valsts, pašvaldību un uzņēmēju – intereses. Ja tas tiek darīts, tad bizness ir veiksmīgs, un osta labi strādā.”

Savukārt advokāts Artūrs Spīgulis paneļdiskusijā vērsa uzmanību uz tiesvedībām, kas bijušas pret brīvostu pārvaldēm. Viņš skaidro, ka tiesa nolēma, ka brīvostu pārvaldes nedrīkstēja nodarboties ar pakalpojumu sniegšanu, kad tās to darīja. Taču šobrīd jaunie likuma grozījumi paredz, ka tām būs šāda iespēja, kas, pēc Spīguļa sacītā, iet pretrunā ar tiesas nolemto.

Ar pilnu ziņu  var iepazīties šeit – Ostu uzņēmējiem joprojām bažas par valsts iesaistīšanos komercdarbībā

youtube icon
Abonēt youtube