Latvijas mīlētāko zīmolu saraksta pirmajā vietā šogad ir ierindojies zīmols “Google”, šodien tika paziņots kompāniju “DDB Consulting”, “GfK Custom Research Baltic“, “Kapitāls” un “PHD Latvia” kopīgi veidotajā “Mīlētāko zīmolu topa” apbalvošanas ceremonijā.

Otrs mīlētākais zīmols Latvijā ir “Inbox”, bet trešais – “Facebook”. “Top 10” ceturto vietu ieņem “YouTube”, piekto – “Swedbank”, sestajā vietā ierindojas “Rimi”, septītajā – “Lattelecom”, astotajā vietā ir “Maxima”, devītajā vietā – “Depo”, bet “Top 10” noslēdz “Delfi”.

Par 2016. gada unikālāko zīmolu atzīts “Rīgas Melnais balzams”, kvalitatīvākā zīmola statusu ieguva “Nike”, savukārt kā izdevīgākais zīmols ir noteikts “Maxima”. Žurnāla “Kapitāls” īpašā balva – “Visstraujāk augošais zīmols” – tika piešķirta “Altum”, pētījumu aģentūras “GfK” speciālbalvu – “Zīmols ar potenciālu” – ieguva “Selga”, bet “PHD Latvia” drosmīgākā zīmola balvu ieguva CSDD. Savukārt “Latvijas Zaļā punkta” zaļākā zīmola statuss tika piešķirts zīmolam “Madara”.

Savukārt balvu kā ietekmīgākais zīmols sociālajos medijos ieguva zīmols “Liepājas pilsēta”, bet par ietekmīgākā mediju zīmola titulu sociālajos medijos ieguva “Delfi”.

DDB Latvia” izpilddirektors Andris Rubīns pasākumā sacīja, ka, daudzus gadus pētot zīmolus, to spēku un ietekmi, ir redzams, ka tieši zīmoli, kuriem ir savs stāsts un kuri paši kļūst par stāstiem, tiek novērtēti augstāk. Zīmols ir viens no kritiskajiem faktoriem, kas var veicināt uzņēmuma izaugsmi un zīmola veiksmi. Spēcīga zīmola vērtība var daudzkārt pārsniegt uzņēmuma vērtību.

Pēc viņa teiktā, 39 no 50 šā gada zaļākajiem zīmoliem ir pašmāju radīti. “Ja domājam par pārtiku un kosmētiku, dodam priekšroku Latvijā radītiem zīmoliem,” sacīja Rubīns.

Savukārt “DDB Latvia” stratēģiskais direktors Edgars Lapiņš pastāstīja, ka šogad Latvijas patērētāji par aptuveni 20% mazāk balsojuši par mīlētākajiem zīmoliem, kas skaidrojams ar to, ka sabiedrība ir kļuvusi kritiskāka un patērētāji šogad ir kļuvuši pragmatiskāki.

Viņš piebilda, ka gandrīz visai auditorijai ir svarīgi, cik dabai draudzīgs ir zīmols. Liepiņš piebilda, ka vairums uzņēmumu, kuri iekļuvuši “zaļākajā” topā, ražo piena produktus, pārtiku un skaistumkopšanas preces. Pēc viņa teiktā, lai piesaistītu auditoriju, ir jārada unikāls zīmols ar skaidru vēstījumu.

Globālā zīmolvedības un konsultāciju uzņēmuma “Interbrand” Centrāleiropas un Austrumeiropas vadītājs Ēriks Andrejs Smutnis apbalvošanas ceremonijā teica, ka biznesam un zīmoliem ir dabisks impulss augt, kas ir mācīšanās un attīstīšanās process. Lai zīmols augtu, nepieciešama uzņēmuma iekšējā kultūra un kopējas uzņēmuma vērtības. Pēc viņa teiktā, svarīgi zīmolā un uzņēmuma biznesa stratēģijā iekļaut arī klientu vēlmes un prioritātes, lai pircēji būtu zīmolam lojāli. Ne mazāk svarīga ir zīmolu identitāte, lai tos atpazītu.

Kompānijas “GfK Baltic” produktu attīstības vadītāja Ilze Kronberga apbalvošanas ceremonijā teica, ka nedaudz mazāk nekā puse Baltijas iedzīvotāju pērk tikai savus iecienītākos zīmolus neatkarīgi no tā, kas ir piedāvājumā. Pēc viņas teiktā, cilvēki labprāt izvēlas preces, pakalpojumus, kuri sasaistās ar viņu vērtību sistēmu. Vairums ikdienas pirkumus veic vienā un tajā pašā veikalā.

Lai noskaidrotu mīlētākos zīmolus, šogad aplūkoti vairāk nekā 590 zīmoli 53 kategorijās. Lai noteiktu labāko zīmolu, ar interneta starpniecību aptaujāti vairāk nekā 2800 Baltijas valstu iedzīvotāju vecumā no 15 līdz 74 gadiem.

“Mīlētāko zīmolu tops” tiek veidots kopš 2004.gada un kalpo kā svarīgs atskaites punkts patērētāju attieksmes, dzīvesstila un ieradumu atspoguļošanā. Zīmolu topu veido “DDB Latvia” sadarbībā ar pētījumu kompāniju “Gfk Custom Research Baltic“, “PHD Latvia” un žurnālu “Kapitāls”.

22.09.2016 Latvijas Mīlētāko, Drosmīgāko un Zaļāko zīmolu topa apbalvošanas ceremonija Palladium koncertzālē.

Informācija un foto: BNS

Saistītās tēmas: DDB ConsultingGooglemīlētākais zīmolsZīmols

youtube icon
Abonēt youtube