Bez mūsdienīgām pasaules lidostām, kuras veidojuši pasaules labākie arhitekti, pastāv arī daudz vienkāršāki, veci un pat nedaudz bīstami gaisa termināli. Tomēr ne vienmēr tie atrodas kaut kur pavisam attālos pasaules nostūros. Šajā rakstā mēs piedāvājam paraudzīties uz 5 patiešām sliktām lidostām, kādas atrodamas.
Osoras lidosta, Kamčatkas rajons, Krievija
Krievijā atrodas daudzi punkti, kurus iespējams sasniegt tikai ar lidmašīnu. Viens no tādiem ir ciems Kamčatkā, kas var “lepoties” ar vienu no sliktākajām lidostām pasaulē. Pēc ārējā izskata Osoras lidosta vairāk atgādina nelielu pārtikas preču veikalu vai vietējo klubu, kas būvēts no koka pirms vairākiem desmitiem gadu. Šī lidosta tika uzcelta 1968. gadā, un kopš tā laika nekādas būtiskas izmaiņas šeit nav veiktas.
Barras lidosta, Skotija
Barras lidosta Skotijā atšķiras no pārējām lidostām ar tās “unikālo” skrejceļu, kas atrodas nevis uz asfalta, bet gan smilšu pludmalē. Lielāko dienas daļu skrejceļš ir applūdis, tāpēc lidosta darbojas vien dažas stundas dienā. Lai šīs lidostas darbs nebūtu atkarīgs no vēja virziena, pludmales teritorijā ir iezīmēti trīs skrejceļi. Vakarā un naktī šeit nekādas darbības nenotiek, bet ir bijuši gadījumi, kad bijusi avārijas nosēšanās nepieciešamība. Lai izgaismotu Barras lidostas skrejceļu, salas iedzīvotāji to izgaismojuši ar savu auto lukturiem.
Gibraltāra lidosta
Šeit tu bieži vien vari saskarties ar situāciju, kad brauc ar automašīnu, apstājies pie sarkanās gaismas, lai krustojumā palaistu garām lidmašīnas, kas gatavojas pacelties. Lieta ir tāda, ka Giblartāra teritorija ir ļoti maza, kuru vēl samazina lielais kalns, kas atrodas pussalas vidū. Tieši tāpēc lidostas būvniecības komandas bija spiestas savienot skrejceļu ar pussalas braucamo daļu.
Ganzi lidosta, Bostvāna
Ganzi pilsēta piedzīvo gluži pretēju problēmu, kā tas ir Gibraltārā. Ciemata tuvumā ir ļoti daudz brīvas vietas, taču valdībai vienkārši nav naudas, lai uzbūvētu augstas kvalitātes lidostu terminālus. Tūristi, kas jau pietiekami bieži ierodas Ganzā, vairs jau nav pārsteigti par situāciju, kad redz, ka lidostas ēka ir aprīkota ar būvniecības piekabi.
Seimčanas lidosta, Magadana apgabals, Krievija
Šai lidostai ir visai krāšņa vēsture. Tā tika uzcelta 1942. gadā, lai kļūtu par vienu no ASV kara lidmašīnu punktiem PSRS laikā. Piecdesmit gadus lidostā valdīja sparīga aktivitāte – tā tika izmantota kā pasažieru, militārām, zinātniskām un rūpnieciskām vajadzībām. Tomēr 1992. gadā, kad notika PSRS sabrukums, objekts tika nolaists un gandrīz aizmirsts.
Tagad Seimčanas lidostā pieejami vien daži reisi. Ir pat plāns šo ēku nojaukt pavisam, taču pagaidām tas netiek darīts, jo lidosta kalpo kā vēstures piemineklis.
Charles de Gaulle lidosta, Francija
Tas var šķist paradoksāli, taču pēdējo gadu laikā par sliktāko lidostu pasaulē netika nosaukta neviena iepriekš minētā lidosta, bet gan Francijas galvenā lidosta – Charles de Gaulle. Šī lidosta pastāvīgi saņem milzum daudz pretenziju. Pasažieri nav apmierināti ar pakalpojumu kvalitāti un garajām rindām. Bez tam šo vietu grūti iedomāties kā labu atpūtas zonu ar ērtiem krēsliem un augsta līmeņa sabiedriskās ēdināšanas uzņēmumiem.
Īpaši jāatzīmē pati lidostas struktūra. Šobrīd lidosta sastāv no astoņiem termināliem, kas ir sakārtoti un numurēti tik dīvainā veidā, ka diezgan bieži pasažieri ierodas uz lidojumiem par vēlu, apjūkot un apmaldoties.