Izvēloties tirdzniecības vietu, kur izdarīt ikdienas pirkumus ģimenei, nozīmīgākais apsvērums ir personāla atsaucība, liecina nacionālā pārtikas mazumtirdzniecības tīkla ELVI veiktā aptauja par faktoriem veikalu izvēlē. SIA ELVI Latvija komercdirektore Laila Vārtukapteine norāda: “Aptaujas dati apstiprina – jebkuras tirdzniecības vietas panākumu atslēga ir tieši veikala darbinieki un viņu darba kvalitāte. Trīs ceturtdaļas jeb 75% aptaujāto atzinuši – viens no būtiskākajiem kritērijiem, ko ņem vērā, izvēloties savu iepirkšanas vietu, ir laipns un atsaucīgs personāls.”

L.Vārtukapteine turpina: “Protams, liela nozīme tirdzniecības vietas izvēlē ir arī citiem apstākļiem, tomēr personāla nozīme ir pārliecinoša un visi pārējie faktori bijuši svarīgi mazākam pircēju skaitam. 49% no visiem aptaujātajiem minēja, ka tiem ir būtiska veikala atrašanās vieta – šie aptaujas dalībnieki ikdienas pirkumus labprātāk izvēlas veikt tirdzniecības vietās, kas ir tuvu mājām vai darbavietai. 47% respondentu norāda, ka izvēlas to veikalu, kurš spēj nodrošināt izdevīgākas cenas un akcijas piedāvājumus. Tikpat lielam skaitam aptaujāto (47%) ir būtiski, lai veikalā būtu nopērkami kvalitatīvi, svaigi produkti un Latvijas ražotāju preces. 43% respondentu izvēlas apmeklēt veikalus, kas ir iekārtoti ērti, visas preces ir viegli atrodamas un veikalā valda patīkama atmosfēra.”

“Aptaujas rezultāti atspoguļo arī respondentu dzīves ritmu – pircējiem ikdienas steigā ir svarīgi, lai veikalā būtu nopērkami kvalitatīvi kulinārijas izstrādājumi, piemēram, svaigi salāti vai konditoreja – smalkmaizītes, kūkas. To savās atbildēs min 41% aptaujāto,” norāda L.Vārtukapteine, piebilstot: “interesanti, ka aptaujā parādās jauna tendence – izvēloties tirdzniecības vietu, cilvēkiem ir nozīmīga ne vien iespēja iegādāties kvalitatīvu maltīti ātram patēriņam, bet arī karstos dzērienus – veikalā nopirkt karstu kafiju ir būtiski 16% aptaujāto.” Tāpat aptaujas dati apliecina, ka pircējiem ir svarīga ērta autostāvvieta (33% respondentu), droša velosipēdu novietne (19%), bezmaksas WiFi (18%) un iespēja veikalā izņemt skaidru naudu no sava bankas konta (15%).

“Esmu gandarīta, ka šīs aptaujas dati apstiprina ELVI attīstības tendences – 2016.gada nogalē ELVI tīklā ieviesām jaunu klientu apkalpošanas standartu, tāpat ir uzsāktas veikalu rekonstrukcijas, paplašināts ELVI klientiem pieejamo pakalpojumu loks, piemēram, daudzviet ELVI var iegādāties karstos dzērienus, veikala telpās svaigi ceptas maizītes. Prieks, ka spējam nodrošināt tieši to, ko klienti novērtē,” rezumē L.Vārtukapteine.

Aptauja par galvenajiem kritērijiem apmeklējamo veikalu izvēlē tika veikalu izvēlē tika veikta interneta vidē. Tajā piedalījās 3149 abu dzimumu dalībnieki no visas Latvijas vecumā no 18 līdz 72 gadiem.

ELVI franšīzes partneriem pieder 183 veikali visā Latvijā. SIA “ELVI Latvija” ir zīmola ELVI turētāja un franšīzes devēja, kas nodrošina veikalu sekmīgu darbību, garantē mārketinga atbalstu, vienotu iepirkumu, IT nodrošinājumu, tirdzniecības atbalstu veikala iekārtošanas laikā un ikdienas darbā. Piedaloties prestižajā Latvijas Tirgotāju asociācijas konkursā, 2015.gadā mazumtirgotājs ELVI uzvarēja kategorijā “Latvijas labākais tirgotājs 2015”.

Saistītās tēmas: ApkalpošanaKvalitāteveikals

youtube icon
Abonēt youtube