Foto: Picture Agency/Flickr
Rekonstruējot Mūkusalas krastmalu Rīgā, nozīmīgākais un arī tehniski sarežģītākais darbs šajos mēnešos bija rievsienas izbūve, kas tika veikta ziemas periodā, neskatoties uz zemo gaisa temperatūru un ledu Daugavā. Papildus būvdarbu laikā tika atklātas iepriekš nezināmas inženierkomunikācijas, kas radīja neplānotas izmaiņas būvdarbu plānā.
Mūkusalas krastmalas rekonstrukcija ir viens no lielākajiem Rīgas pašvaldības investīciju projektiem pilsētas infrastruktūras atjaunošanai, kas tika uzsākts 2023. gada decembrī, ar mērķi attīstīt šo Daugavas krastmalu kā iecienītu iedzīvotāju atpūtas vietu. Līdz 2025. gadam degradētā Mūkusalas ielas krastmala kļūs par vizuāli pievilcīgu, modernu un labiekārtotu promenādi, kurā būs patīkami un droši uzturēties gan rīdziniekiem, gan Rīgas viesiem, informē Rīgas pašvaldība.
Projekta īstenošana notiek vairākās kārtās un patlaban intensīvi būvdarbi notiek promenādes posmā starp Akmens un Dzelzceļa tiltu. Nepilnu četru mēnešu laikā paveikts apjomīgs darbs – veikta veco margu un granīta plākšņu demontāža no esošā krastmalas nostiprinājuma, dzelzsbetona krastmalas nostiprinājuma elementu demontāža, pabeigta jaunā krastmalas nostiprinājuma daļas – rievsienas izbūve, kā arī uzsākta tās enkurošanas t.i. nostiprināšanas darbi.
Veicot promenādes pārbūvi, plānots maksimāli izmantot vecos krastmalas apdares elementus, tajā skaitā demontētās un atjaunošanai nodotās margas, lai saglabātu pilsētas vēsturisko un unikālo arhitektūru, kā arī nodrošinātu stabilitāti krasta stiprinājuma zonai.
Novērtējot veikto būvdarbu progresu, Rīgas mērs Vilnis Ķirsis atzina: “Mūkusalas promenādes sakārtošana ir tāds projekts, par kuru ir daudz runāts gadu desmitiem, bet reāli darbi nav sekojuši. Tāpēc ir dubults gandarījums redzēt ne tikai to, ka promenādes pārbūve notiek pilnā sparā, bet arī zināt, ka darbi rit raiti. Būvnieks strādā atbilstoši grafikam vai to pat nedaudz apsteidz, tādēļ pastāv iespēja, ka pie izbūvētas un labiekārtotas promenādes tiksim jau šogad.”
Šobrīd un tuvāko mēnešu laikā šajā būvdarbu posmā tiks veikta jauno krastmalas nostiprinājumu izbūve, inženierkomunikāciju un teritorijas seguma izbūve, kā arī tiks uzsākta jaunā dzelzsbetona skatu laukuma izbūve Daugavas akvatorijā.
Paralēli tiks uzsākti būvdarbi (inženierkomunikāciju izbūve) projekta 2. kārtas teritorijā, posmā no Dzelzceļa tilta līdz Mūkusalas rotācijas aplim, kas vēlāk turpināsies arī projekta 3. kārtas teritorijā – posmā no Akmens tilta virzienā uz AB Dambi.
Kopumā projekta ietvaros paredzēts rekonstruēt Mūkusalas ielas krastmalu 2,3 km garumā un izbūvēt labiekārtotu promenādi. Būvdarbu laikā paredzēts nostiprināt Daugavas krastmalu, izbūvēt drošu gājēju un veloinfrastruktūru, tajā skaitā gājēju pārejas tiltu zem Akmens tilta, atjaunot inženierkomunikācijas, labiekārtot vidi, padarot vēl vienu pilsētas vietu par pievilcīgu un mūsdienīgu ārtelpu.
Projektu realizē Rīgas pašvaldības Centrālās administrācijas Publiskās infrastruktūras attīstības pārvalde. Būvdarbus veic SIA “Tilts”. Kopējais Mūkusalas ielas krastmalas nostiprināšanai un saistītās infrastruktūras būvniecībai plānotais finansējums ir ap 20 miljoniem eiro bez PVN. 85% no izmaksām tiks finansēti ar Valsts kases aizdevumu, bet 15% ir Rīgas pašvaldības finansējums.
Lasiet arī: Trūkstot trīs miljardiem eiro, Rail Baltica cauri visai Rīgai pirmajā posmā, visticamāk, neies
Lasiet arī: Nedēļas horoskops: 22. – 28. marts
Lasiet arī: VIDEO | Keita Midltone atklāj, ka viņai diagnosticēts vēzis
Lasiet arī: Judzis: Man nebija citas izvēles, kā vien doties prom no Latvijas
Lasiet arī: Kopdzīve, rutīna, laulības – kas katru no zodiaka zīmēm visvairāk biedē attiecībās
Lasiet arī: Šefpavāra Raimonda Zommera padomi, kā Lieldienās kļūt par olu kauju līderi