Latvijā 72% iedzīvotāju ekonomiski aktīvajā vecumā regulāri brokasto, liecina pētījumu kompānijas “Kantar TNS” veiktā aptauja.

Tostarp 27% iedzīvotāju ietur sātīgas brokastis, bet 45% iedzīvotāju ietur vieglas brokastis.

Vienlaikus 14% Latvijas iedzīvotāju aptaujā atzinuši, ka darba dienās brokasto neregulāri, un starp šādu atbildi sniegušajiem salīdzinoši biežāk ir respondenti vecumā no 18 līdz 29 gadiem. Tāpat 14% iedzīvotāju ir norādījuši, ka brokastis darba dienās neēd.

Latvijas iedzīvotāji ekonomiski aktīvajā vecumā, proti, vecumā no 18 līdz 55 gadiem, kuri regulāri ietur brokastis, salīdzinoši biežāk kā iecienītāko brokastu ēdienu minējuši sviestmaizes (68%), bet kā iecienītākais brokastu dzēriens minēta kafija (68%).

Vienlaikus 46% iedzīvotāju kā iecienītāko brokastu ēdienu ir norādījuši dažādi pagatavotas olas, 39% – dažādu veidu putras, 18% – jogurtu, 15% – sausās brokastu pārslas ar pienu vai jogurtu, 15% – pankūkas, 14% – augļus, 7% – musli, 4% – biezpienu un dažādus tā izstrādājumus, bet 2% – smūtiju. Savukārt 41% iedzīvotāju iecienītākais brokastu dzēriens ir tēja, 22% iedzīvotāju kā iecienītāko brokastu dzērienu ir norādījuši ūdeni, bet 5% – sulu.

Aptaujā noskaidrots, ka starp tiem, kuri brokastīs ir iecienījuši ēst dažādu veidu putras, salīdzinoši biežāk ir iedzīvotāji vecumā no 30 līdz 39 gadiem, bet starp tiem, kuri ir iecienījuši tādus brokastu ēdienus kā sausās brokastu pārslas ar pienu vai jogurtu, musli, pankūkas, jogurtu un augļus, salīdzinoši biežāk ir iedzīvotāji vecumā no 18 līdz 29 gadiem.

Savulārt salīdzinoši biežāk starp tiem, kuri brokastīs ir iecienījuši dzert tēju vai ūdeni, ir iedzīvotāji vecumā no 18 līdz 29 gadiem, bet starp tiem, kuri ir iecienījuši dzert kafiju, ir iedzīvotāji vecumā no 40 līdz 55 gadiem.

Aptauja internetā veikta no 2017.gada 7. līdz 9.februārim, aptaujājot 950 Latvijas iedzīvotāju ekonomiski aktīvajā vecumā, proti, vecumā no 18 līdz 55 gadiem.

Saistītās tēmas: brokastisekonomiski aktīvais vecumsKantar TNS

youtube icon
Abonēt youtube