Ir milzīgs daudzums vienkāršu izgudrojumu un šķietami acīmredzamas idejas, par kurām daudzi pat neaizdomājas. Šie vienkāršie izgudrojumi saviem radītājiem ir atnesuši miljoniem dolāru, padarot viņus pasakaini bagātus. Dažreiz pat nav skaidrs, vai šie cilvēki vispār iegulda darbu – tieši tik vienkārši tas izskatās!
Smaidiņš
Amerikāņu mākslinieks Hārvijs Balls (Harvey Ball) smaidiņa zīmējumu izgudroja 1963. gadā. Par tiesībām uz šo smaidiņu viņam samaksāja vien nieka 45 ASV dolārus. Pēc tam divi spāņu brāļi Bernards un Murajs saprata, ka smaidiņam ir milzīgs tirdzniecības potenciāls. Viņiem izdevās nopelnīt 50 miljonus ASV dolāru par tā pārdošanu kā licencētu attēlu.
Varavīksnes atspere
Šī ir viena no pasaules populārākajām rotaļlietām. Tās izgudrotājs Ričards Džeims (Richard James) ar šo ideju nāca klajā nejauši, kad viņš netīšām nometa uz zemes nelielu atsperi. Pateicoties tam, Džeims un viņa ģimene nopelnīja 250 miljonus ASV dolāru.
Auduma klipsis
Ideja par auduma klipsi nāca no Džordža de Mestrala (George de Mestral), kad viņš pārbaudīja diždadža augu īpašības zem mikroskopa. Viņš pārsteidza ar mazo klipšu spēju noturēt gandrīz jebko. Šobrīd viņa izgudrojums tiek pārdots visā pasaulē, kas izgudrotājam gadā nes aptuveni 100 miljonus ASV dolāru lielu peļņu gadā.
Trakie salmiņi
Kāds reiz nāca klajā ar ideju, kas bērniem vairāk liktu izvēlēties sulu vai pienu gāzēto dzērienu vietā. Rezultātā tika radīti šie neparastās formas salmiņi. Tie ir kļuvuši populāri visā pasaulē.
Dzīvnieku formas spilveni
Bērni dievina plīša lācīšus un pūkainas rotaļlietas. Dženifera Telfere (Jennifer Telfer) reiz ievēroja, ka viņas dēls bieži šīs rotaļlietas mēdza izmantot kā spilvenu. Viņa saprata, ka šāda ideja tirgū vēl nav pieejama. Tieši tāpēc viņa nāca klajā ar ideju par lielu, ērtu un pūkainu spilvenu dažādu dzīvnieku formās. Un bērni šo izgudrojumu dievina!
Miljons dolāru mājaslapa
Aleksam Tevam (Alex Tew) izdevās nopelnīt gandrīz miljons ASV dolāru par šo oriģinālo ideju. 21 gada vecumā – būdams students, viņš meklēja veidu, kā nopelnīt naudu, lai segtu izmaksas par savu izglītību. Ideja, kas radās, bija pārdot reklāmas vietas savā tīmekļa vietnē. Viņš pārdeva atsevišķus pikseļus, kuru maksa bija 1 dolārs gabalā. Ideju ieraudzīja biznesmeņi un lielas kompānijas, kas vēlējās nopirkt reklāmas vietu par zemām izmaksām.
Bumbiņu rotaļlietas
Pūkainus plīša lācīšus bērni bija iecienījuši visā pasaulē, bet kāds entuziasts izdomāja tirgum piedāvāt ko jaunu – mantas, kas pildītas ar plastmasas bumbiņām. Tādēļ, ka mantas netika pārdotas mazumtirdzniecībā, bet gan kā kolekcijas rotaļlietas, izgudrotājs par tām nopelnīja miljoniem dolāru.
Sega ar piedurknēm
“Snuggie” ir neticami vienkāršs, bet tajā pašā laikā ļoti populārs produkts. Pateicoties uzjautrinošajiem sludinājumiem, šī sega ir kļuvusi par kulta objektu. Nav skaidri zināms, cik daudz šīs segas izgudrotājs ir nopelnījis ar savu atklājumu, bet pirmā gada laikā kopš segas izlaišanas brīža tika pārdotas vairāk nekā 20 miljoni šī produkta vienības.
Vingrošanas riņķis
Vēl viens produkts, kas ieguva milzīgu popularitāti pasaulē, vēl pirms tas bija izgājis no modes. Pēdējos gados vingrošanas riņķis atkal piesaista patērētāju uzmanību. Kopumā pasaulē ir pārdoti 100 miljoni šādu riņķu. Ideja radās, kad kāds redzēja bērnu spēlējamies ar bambusa riņķi. Pēc tam bambuss tika aizvietots ar plastmasu. Pēc neilga laika tā izgudrotājs kļuva bagāts.
Apgriezta pudele
Šāda pudele ar speciālu vāku pirmo reizi parādījās 1991. gadā. Pauls Brauns (Paul Brown), šīs pudeles izgudrotājs, spēja to pārdot šampūnu ražotājiem “NASA” un pat “Heinz”, kas to veiksmīgi sāka izmantot saviem produktiem. Patentētā pudele kļuva tik populāra, ka 1995. gadā Brauns pārdeva savu uzņēmumu kopā ar dizaina tiesībām par 14 miljoniem ASV dolāru.
Plāksteris
Šis produkts tiek izmantots ikvienā mājsaimniecībā kā pirmās palīdzības līdzeklis. Tas ir viens no vienkāršākajiem veidiem, kā ārstēt brūci un neielaist tajā infekciju. Plāksteris tika izgudrots 1920. gadā, kad kāda pētnieka sieva savainoja sevi, gatavojot ēdienu. Šodien tas tiek pārdots neiedomājami lielā daudzumā.
“Krokši”
Neskatoties uz to, ka šis produkts bija diezgan īslaicīgs fenomens, savā laikā šie apavi bija ļoti populāri. Neviens nevarēja iedomāties, ka šīs gumijas čības kādreiz kļūs par ikdienas priekšmetu. Praktiski tika pieņemts, ka šos apavus varēs izmantot skaistumkopšanas salonos. Bet pēc pirmās partijas izpārdošanas “Crocs” veidotājiem pazibēja nozīmīgs tirgus potenciāls. Tagad uzņēmums pelna miljonus.
Līmlapiņas
Lai gan tas ir tikai papīra gabals ar līmes joslu, ko viegli var piestiprināt pie dažādiem objektiem, to popularitāte vēl nav mazinājusies. Tomēr ideja par šo produktu, protams, parādījās nejauši. Spensers Silvers (Spencer Silver) veica īpaši spēcīgas līmes izstrādi un nejauši ar to kaut ko aplīmēja, pēc tam saprotot, ka līme viegli nāk nost. Izgudrojot līmlapiņas, Silvers nopelnīja veselu bagātību – aptuveni 1 miljardu ASV dolāru.