Digitālās drošības incidentus uzņēmumos visbiežāk izraisa paši uzņēmuma darbinieki un viņu neapzinīgā uzvedība virtuālajā vidē, šodien atklājot šai problēmai veltīto kampaņu “Mirklis pirms “klik””, sacīja “Digitālās drošības alianses” (DDA) vadītāja Marta Krivade.

“Digitālā vide uz neatgriešanos ir mainījusies no atbalsta funkcijas par biznesa vides motoru, mugurkaulu. Latvijas uzņēmēji nav līdz galam novērtējuši šo pārvērtību, ko nevar teikt par hakeriem,” sacīja Krivade.

Viņa norādīja, ka, pētot dažādus kiberuzbrukumus, pamanīta viena kopsakarība – hakeriem ir daudz izdevīgāk uzbrukt cilvēku vājībām digitālajā vidē, nevis ieguldīt naudu un laiku informācijas tehnoloģiju (IT) sistēmu “uzlaušanā”.

Runājot par iemesliem, kāpēc uzbrukt cilvēkiem ir tik vienkārši, Krivade norādīja uz septembrī veikta “Gemius” pētījuma rezultātiem. “Cilvēki strādā arī ārpus darba – 77% darba vajadzībām attālināti izmanto e-pastu, 76% – runā pa telefonu, 46% – sūta SMS, 30% – lieto “WhatsApp” un citus sociālos tīklus. Pa visiem šiem kanāliem nereti tiek padota arī uzņēmumam nozīmīga informācija. Kas ir vēl svarīgāk, šajos kanālos nokļūst arī uzņēmuma sadarbības partneru un klientu dati,” atklāja Krivade.

Saskaņā ar pētījuma rezultātiem paroles netiek lietotas uz 16% darba datoru, 32% privāto datoru, kā arī uz 32% mobilo telefonu. “Jebkurš var piekļūt informācijai, kas ir uz šīm ierīcēm,” uzsvēra Krivade, minot vēl vairākas bezatbildīgas darbības, ko cilvēki veic digitālajā vidē.

“Sākot šo kampaņu, sapratām, ka jārunā ne tikai ar privātpersonām, bet arī uzņēmumiem, jo uz spēles liktas ne tikai finanses, bet arī reputācija un daudz kas cits,” sacīja Krivade.

“Šobrīd uzņēmumu digitālās drošības izpratne pielīdzināma strausa politikai – zinām, ka tas ir svarīgi, bet riskus kvalificējam kā maznozīmīgus, lai gan tas sen jau vairs tā nav. Latvijā ir pēdējais laiks apzināties, ka digitālās drošības riski neatšķiras no citu kategoriju riskiem,” piebilda Krivade.

Kā ziņots, šodien tiek atklāta DAA un partneru rīkotā kampaņa “Mirklis pirms “klik””.

Kampaņa tiek rīkota, lai pievērstu Latvijas uzņēmumu un darbinieku uzmanību rīcībai digitālajā vidē, kā arī izglītotu un sniegtu praktiskus padomus.

Digitālās vides drošības incidenti Latvijas uzņēmumos visbiežāk saistīti ar bīstamiem un pat absurdiem darbinieku paradumiem internetā, rīkojoties ar ierīcēm un personīgo informāciju, tā neapzināti apdraudot uzņēmuma datus, finanses, reputāciju un sadarbības partnerus.

DAA ir 2016. gadā dibināta biedrība, kas apvieno valsts institūcijas, nevalstisko sektoru un uzņēmumus ar mērķi izglītot sabiedrību un uzņēmējus par digitālās drošības jautājumiem, veicināt pārdomātu rīcību digitālajā vidē, kā arī stiprināt sabiedrības un valsts digitālo drošību.

 

 

Info: BNS

Saistītās tēmas: BNSDigitālāDrošībaMirklispirmsKlik

Komentāri 0

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

Draugiem.lv pase
youtube icon
Abonēt youtube