Pavasarī radio vismaz reizi nedēļā klausījušies 78% jeb 1,305 miljoni Latvijas iedzīvotāju vecumā 12 līdz 74 gadiem, liecina pētījumu kompānijas TNS apkopotie regulārā radio auditorijas pētījuma rezultāti par šā gada pavasara periodu.

Vismaz reizi dienā radio klausījās 59% jeb 309 402 Latvijas iedzīvotāju aptaujātajā vecuma grupā. Viens radio klausītājs vidēji dienā radio klausīšanai veltījis četras stundas un četras minūtes, kas ir par 25 minūtēm mazāk nekā 2016.gada rudenī.

Kā sacīja “Kantar TNS” Mediju pētījumu klientu vadītāja Solvita Kronberga, vērojot auditorijas klausīšanās ieradumu vairāku periodu garumā, var teikt, ka ir vērojama stabilitāte, jo redzams, ka vairāku gadu garumā pavasarī ir līdzīga situācija gan kopējai nedēļas auditorijai, gan dienas auditorijai. “Kopumā radio klausījās mazliet īsāku laiku, nekā tas bija 2016.gada rudens periodā. Interesanti atzīmēt, ka mājās dienā vidēji klausījās trīs stundas un 36 minūtes, mašīnā – vidēji radio klausītājs klausījās dienā vienu stundu un 49 minūtes, toties sabiedriskā vietā vismazāk, kur vidēji radio klausītājs klausījās vienu stundu un 14 minūtes,” skaidroja Kronberga.

Šā gada pavasara periodā trīs klausītāko radio staciju tops pēc klausīšanās laika sadalījuma saglabājies tāds pats kā 2016.gada rudenī. Visvairāk klausītāju ir radio stacijai “Latvijas Radio 2”, kuras klausīšanai veltīti 19,7% no visa kopējā radio klausīšanās laika. Otrajā vietā pēc klausīšanās laika sadalījuma ierindojas “Radio Skonto” ar 11,5 % lielu klausīšanās laika daļu un trešā klausītākā radio stacija ir “Latvijas Radio 1” ar 9,6 % lielu klausīšanās laika daļu.

Desmit Latvijā klausītāko radio staciju vidū 2017.gada pavasarī vēl ierindojas “Radio SWH” (5,5%), “EHR (Eiropas hītu radio)” (5,2%),”Star FM” (4,4%), “SWH+” (4,4%), “Radio TEV” (4,1%), “Latvijas Radio 4” (4,5%) un “TOP Radio” (3,2 %).

2017.gada pavasara periodā radio staciju “Latvijas radio 2” vismaz reizi nedēļā ir klausījušies 20,5% jeb 343 tūkstoši Latvijas iedzīvotāju vecumā no 12 līdz 74 gadiem, “Radio Skonto” vismaz reizi nedēļā klausījās 17,5% jeb 293 tūkstoši klausītāju un EHR (Eiropas hitu radio) klausījās 12,5% jeb 209 tūkstošiem klausītāju.

“Kantar TNS” Radio auditorijas pētījuma 2017.gada pavasara periods norisinājās no 2017.gada 30.janvārim līdz 2017.gada 9.aprīlim. Vienas nedēļas garumā radio dienasgrāmatas visā Latvijā aizpildīja 2100 respondenti – pastāvīgie Latvijas iedzīvotāji vecumā no 12 līdz 74 gadiem.

Foto: iStock

Saistītās tēmas: PavasarisPētījumsradio

youtube icon
Abonēt youtube