Foto: Unplash.com
Latvijā šī gada novembrī, salīdzinot ar 2019.gada novembri, mazumtirdzniecības apgrozījums audzis par 1,4%, liecina Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) apkopotie kalendāri izlīdzinātie dati salīdzināmajās cenās.
Pārtikas preču mazumtirdzniecība pieauga par 2,9%. Nepārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, samazinājās par 3,8%, autodegvielas – palielinājās par 13,3%.
Salīdzinot ar 2019.gada novembri, būtiskākais apgrozījuma kāpums bija mājsaimniecības elektroierīču mazumtirdzniecībā (par 40,3%) un farmaceitisko un medicīnisko preču mazumtirdzniecībā (par 5,2%). Ievērojams apgrozījuma kritums bija apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (par 27,4%), mazumtirdzniecībā stendos un tirgos (par 26%) un informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā specializētajos veikalos (par 7,1%).
Mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā kalendāra dienu ietekmi, samazinājās par 0,9%.
2020.gada novembrī, salīdzinot ar oktobri, pēc sezonāli izlīdzinātiem datiem salīdzināmajās cenās mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums samazinājās par 1,9%. Pārtikas preču mazumtirdzniecība samazinājās par 2,1%. Nepārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, samazinājās par 3,2%, autodegvielas – palielinājās par 1,6%.
Salīdzinot ar iepriekšējo mēnesi, būtiskākais apgrozījuma pieaugums bija mājsaimniecības elektroierīču mazumtirdzniecībā (par 20,6%) un informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā specializētajos veikalos (par 10,3%). Vislielākais apgrozījuma kritums bija apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (par 21,2%), farmaceitisko un medicīnisko preču mazumtirdzniecībā (par 5,6%) un kosmētikas un tualetes piederumu mazumtirdzniecībā (par 4,9%).
2020.gada novembrī, salīdzinot ar oktobri, mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā sezonalitāti, samazinājās par 6,7%.