Latvijas interneta lietotāji aizvien aktīvāk klikšķina uz reklāmas kampaņu baneriem, liecina interneta pētījumu uzņēmuma “Gemius” jaunākā “gemiusAdMonitor” pētījuma dati.
Tā dati rāda, ka Latvijā ir viens no augstākajiem CTR (“click-through rate“) rādītājiem, kas apzīmē reklāmas klikšķu skaitu uz 1000 baneru ekspozīcijas reizēm. Latvijā CTR 2016.gada otrajā pusē bija 0,95, un tas nozīmē, ka vidēji no katriem parādītajiem 1000 reklāmas baneriem uz 95 tiek izdarīti klikšķi.
Šis rādītājs ar katru gadu pieaug, attiecīgi šajā pašā periodā 2015.gadā CTR bija 0,65, kamēr 2014.gada otrajā pusē CTR bija 0,39.
Šajā kategorijā Latvija ierindojas trešajā vietā, jo vēl augstāks CTR pagājušā gada otrajā pusgadā bija tikai Ukrainā – 1,14 un Turcijā – 1,01.
Tāpat pētījuma dati atklāj, ka cilvēki vairāk klikšķina uz interaktīvajiem reklāmas formātiem. Dati rāda, ka tradicionālos reklāmas banerus izmanto krietni vairāk, taču atdeve CTR interaktīvām kampaņām ir būtiski augstāka.
Latvijā šis rādītājs interaktīvajām reklāmām ir 2,01, kamēr tradicionālajiem baneriem – 0,36. Attiecīgi Latvijā interneta lietotāji uz katrām 1000 interaktīvām ekspozīcijām uzklikšķinā 200 reižu, kamēr tradicionālie baneri klikšķināti 36 reizes.
Tradicionālie baneri ir statiskas interneta reklāmas, kamēr interaktīvu baneru elementi spēj reaģēt uz datorpeles kustībām.
“gemiusAdMonitor” ir visaptverošs pētījums par populārākajiem reklāmas formātiem, dominējošajiem interneta reklāmas sektoriem un nozares tendencēm 13 Centrāleiropas un Austrumeiropas valstīs.