Starptautiskais Maskavas baleta festivāls ir viens no trijiem prestižākajiem baleta konkursiem pasaulē. Konkurss dibināts 1969.gadā un notiek ik pēc četriem gadiem.  Savulaik tajā uzvaras laurus, kā jaunais dejotājs, plūca arī pasaules slavenais rīdzinieks Mihails Barišņikovs. Pēc desmitiem gadu ilgas pauzes šajā konkursā atkal skaļi izskanējis Latvijas vārds un pirmo reizi pie galvenās godalgas tikusi dejotāja sieviete no Latvijas- Evelīna Godunova. Uz neilgu laiku baletdejotāja ieradusies dzimtenē, lai nosvinētu ar tuviniekiem savu uzvaru un arī dzimšanas dienu.

 

Gluži kā olimpiskās spēles baletā, tiek uztvērts Starptautiskais Maskavas baleta festivāls. Sākot jau ar otro konkursu 1973.gadā tā mākslinieciskais vadītājs un žūrijas priekšsēdētājs ir Krievijas baleta leģenda Jurijs Grigorovičs, kurš šogad atzīmēja savu 90. jubileju. Šogad konkursam tika pieteikti 278 baletdejotāji un horeogrāfi no 28 valstīm, bet konkursā piedalījās 170 baletdejotāji un 30 horeogrāfi. „Grand Prix” un pirmās prēmijas vairākās kategorijās šogad konkursā netika piešķirtas. Par absolūto uzvarētāju solistu sieviešu vecākajā grupā (19 – 26 gadi) tika atzīta Evelīna Godunova, kura izcīnīja pirmo vietu un 30 000 ASV dolāru lielo naudas prēmiju, krietnā attālumā aiz sevis atstājot 3. vietas ieguvēju Krievijas balerīnu Liliju Zajnigabdinovu. (Otro vietu žūrija nolēma nepiešķirt). Pirmo reizi šajā baleta konkursā triumfē kāda no Latvijas balerīnām. Taču, Evelīna nav vienkārši tikai balerīna, ne velti viņai tiek piedēvētas spējas apburt. Un, to viņa spēj gan ar kustībām uz skatuves, gan ar vienkāršu, bet patiesi sirsnīgu smaidu. Un smaidīt viņai šīs divas nedēļas nācās ļoti daudz – neskaitāmās ārzemju preses intervijās, tikšanās laikā ar Krievijas prezidentu Vladimiru Putinu un draudzīgā vizītē pie mūsu valsts Prezidenta Raimonda Vējoņa.

Nenoliedzami Godunova pie baleta zvaigznāja iemirdzējās pateicoties smagajam darbam pie lomas izrādē “Romeo un Džuljeta”, kur viņa izcili atveidoja Džuljetas lomu. Tieši strādājot pie šīs lomas Evelīna toreiz man sniegtajā intervijā neslēpa savu mērķtiecību un tieksmi sasniegt izcilību. “Balets ir visai interesanta profesija – it kā visu laiku esi cilvēkos un ar cilvēkiem, taču profesionālā ziņā esi viens. Tikai no tevis paša ir atkarīga arī tava izaugsme. Baletā nav vietas viduvējībai: vienmēr ir jābūt pašai labākajai kustībā, pašai labākajai kontaktos ar cilvēkiem. Un, redzot uz skatuves pieredzējušu mākslinieci, kas lieliski dejo, ir jāspēj uztvert šīs kustības un padarīt tās par savām. Balets ir nemitīgs darbs pašam ar sevi. Reizēm šis darbs spēj pārsteigt, jo savos centienos uz kustību tīrību bieži vien nākas pārkāpt pāri savu iespēju robežām,” tā 2014.gada intervijā atklāja Godunova. Izskatās, ka mērķtiecība ir atmaksājusies ar uzviju.

 

Uzziņai:

Evelīna Godunova absolvējusi Rīgas Horeogrāfijas vidusskolu. No 2010. līdz 2015. gadam bijusi Latvijas Nacionālā baleta soliste. Evelīna Godunova ieguvusi 1. vietu un publikas simpātiju balvu starptautiskajā dejas konkursā Citta di Spoletto (Itālija, 2009.), 2. vietu Dienvidkorejas Starptautiskajā baleta festivālā (2012.). Par Džuljetas lomas atveidojumu baletā “Romeo un Džuljeta” 2015. gadā saņēmusi “Spēlmaņu nakts” balvu kategorijā “Gada sniegums baleta mākslā”.  Kopš 2015. gada Evelīna Godunova ir Dienvidkorejas baleta kompānijas Universal Ballet soliste.

 


Foto: publicitātes foto

youtube icon
Abonēt youtube