Publicitātes foto
Šī gada 8.aprīlī Rīgā, Hanzas ielā 22 pirmizrādi piedzīvos Jaunā Rīgas teātra (JRT) bijušā aktiera Gerda Lapoškas personālizrāde – komēdija “Goodbye, February!” jeb “Uz redzi, februāri!”. Projekta radošā komanda ar smīnu par dogmām, ņemot talkā pasaules literatūras lielmeistarus, aicina uzklausīt kāda mākslinieka atrašanās stāstu.
“Izrāde vēstīs par aktieri, kurš pats sev sastrādājot nepatikšanas, meklē atbildi uz jautājumu: “Vai tā bija pareizā izvēle?” Būdams mākslinieks, viņš savu dzīvi bieži interpretē caur literatūras grandiem, izsmalcinātiem kino sižetiem un lugām, kas aktuālas cauri laikiem. Ko darīt, ja bērnībā iztēlotā “lielā skatuve” un sapņi par teātri neatbilst realitātei? Mākslinieks ir lielas izvēles priekšā – pamest visu un braukt prom vai palikt un samierināties, ka tāda ir dzīve – pareizu un nepareizu izvēļu pilna,” informē izrādes rīkotāji.
Uz skatuves kāps Jaunā Rīgas teātra bijušais aktieris Gerds Lapoška, kurš kopā ar jauno režisori Annu Klišāni ir veidojis arī šī notikuma režiju un dramaturģiju. Mākslinieks par ieceri stāsta: “Aizejot no darba Jaunajā Rīgas teātrī, man nebija ne jausmas, ko darīšu tālāk – no šīs neziņas arī radās iecere par šo izrādi. Protams, ka viena aktiera aiziešana no teātra nav nekāda sensācija, bet es sapratu, ka ir jāpaskaidro skatītājiem iemesli šādām pavērsienam. Ar pašironisku skatu paraudzīšos uz sevi, aktiera profesiju, teātri, Rīgu un šo pasauli. Tas būs gan ļoti personisks stāsts, gan reizē fikcija. Katrā ziņā centiens paraudzīties uz visu no gaišās puses un ar smaidu. Jāpiebilst, ka šis ir “draugu” projekts, šis ir sirds projekts – neatkarīgs notikums, kas top pateicoties atbalstītājiem un profesionālai radošajai komandai. Galvenais, šī ir vienkārši jauna, neatkarīga izrāde, jo ko gan citu darīt, kā turpināt strādāt un radīt izrādes!”
Izrādes producents Frederiks Sebastians Anosovs papildina: “Ideja par izrādi dzima kādā garākā rudens naktī, kad – kā jau bieži gadās –, tika šķetināti “lielie jautājumi”. Drīz vien tika sapulcināta brīnišķīga neatkarīgu mākslinieku komanda un, ķemmējot Rīgu, atrastas fantastiskas telpas Klusā centra nomalē.
Būtiski uzsvērt, ka projekts ir guvis finansiālo labvēlību no nozīmīgiem kultūras atbalstītājiem, taču top ārpus jebkura teātra struktūras. Ar šo stāstu mēs vēlamies uzrunāt jebkuru sapņus mīlošo, varbūt nedaudz melanholisko vai bieži sevi meklējošo domubiedru.”
“Goodbye, February!” tapšanā piedalījies arī britu aktieris, pasniedzējs un Šekspīra daiļrades pētnieks Pols Gudvins (Paul Goodwin), kurš konsultēja izrādes dramaturģijas tapšanu. Scenogrāfiju un video darbus veido videomāksliniece Ineta Sipunova, kura iepriekš ir sadarbojusies ar Andreju Žagaru un Alvi Hermani teātros un operās Vīnē, Berlīnē, Honkongā, Milānā un citur; viņai palīgā ir nākusi jaunā scenogrāfe, apvienības “Grāfienes” dalībniece Dace Ignatova. Mākslas darba horeogrāfiju veido viena no laikmetīgās dejas aizsācējām Latvijā, izcila skolotāja, dejotāja un horeogrāfe Ramona Galkina. Aktrise un režisore Elīza Dombrovska turpinās sevi pieteikt kā komponiste arī šajā izrādē, māksliniece Marta Folkmane veido notikuma vizuālo identitāti. Šī projekta līdzproducente ir Marta Šleiere.
Lasiet arī: Briedis par toksikomāniju: Šī aizraušanās nozaga gadu manas dzīves
Lasiet arī: Pirmais klients Lidl atvēršanu Krasta ielā gaidījis kopš pusnakts
Lasiet arī: Trīs zodiaka zīmes, kam ziemas beigas atnesīs milzu laimi
Lasiet arī: «Atcerēsimies Juri tā, kā viņš būtu gribējis» – izskanēs lielkoncerts Kulakova piemiņai
Lasiet arī: FOTO | Krišjānim Kariņam pasniegts Nopelnu ordenis
Lasiet arī: Navaļnija atraitne: Ja vēlaties sakaut Putinu, cīnieties ar viņa noziedznieku bandu